کشاورزی> دومین محصولی که از طریق زمینی از کشور صادر می شود، هندوانه است.

 به گزارش صدای اقتصاد  اتاق بازرگانی تهران، آمار نحوه حمل و نقل محصولات صادراتی در دو ماه اول سال 93 را منتشر کرده است. براساس این آمار، دومین محصولی که از طریق زمینی از کشور صادر می شود، هندوانه است. مقدار هندوانه صادر شده از کشور از لحاظ وزنی 235 هزار تن و از لحاظ ارزش، 53 میلیون و 669 هزار دلار بوده است. در بین محصولات کشاورزی، دومین محصولی که از راه زمینی، صادر می شود، «انواع پسته خندان در داخل پوسته تازه یا خشک» است که چهار هزار تن صادر شده. ارزش این پسته های صادر شده، 41 میلیون و 638 هزار دلار بوده است.

سومین محصول کشاورزی که از راه زمینی به کشورهای دیگر فرستاده می شود، «ماست به جز فراورده ها تغذیه کودکان شیرخوار» است. وزن این محصول صادراتی 27 هزار تن و ارزش آن 27 میلیون و 247 هزار دلار بوده است.

سه محصول اول کشاورزی که از طریق هوایی صادر می شود، مدل های مختلف بسته بندی زعفران است. ارزش دلاری این سه محصول صادراتی 27 میلیون و 800 هزار دلار بوده است.

البته صادرات محصولات کشاورزی از راه دریا، گویا طرفدار زیادی ندارد. اولین محصول کشاورزی که شانزدهمین محصول صادراتی از راه هوایی می شود، «انواع پسته خندان در داخل پوسته تازه یا خشک» به وزن 6 هزار تن و ارزش 51 میلیون دلار بوده است.

دومین محصول صادر شده از راه هوایی، هزار تن «مغز پسته تازه یا خشک» به ارزش 17 میلیون دلار بوده است. سومین محصول هم از خانواده پسته هاست. به طوری که هزار و 843 تن به ارزش 13 میلیون دلار از کشور صادر شده است.

­­­در بین روش های حمل و نقل، حمل با قطار هم وجود دارد. اولین محصول کشاورزی فرستاده شده با قطار، انواع پسته خندان در داخل پوسته تازه و خشک به وزن 298 تن و ارزش 2 میلیون و 425 هزار دلار بوده است.

دومین محصول کشاورزی که از طریق قطار به دیگر کشورها فرستاده می شود، شیرینی و شکلات سفید بدون کاکائو است. وزن این محصول صادراتی 586 تن و ارزش آن یک میلیون و 269 هزار دلار بوده است.

رتبه سوم به خرما مضافتی تازه یا خشک شده برمی گردد. به طوری که 524 تن به ارزش یک میلیون دلار از طریق قطار به دیگر کشورها صادر شده است.
کد خبر 174afdbe61e84174bf0051137feb2e55

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =