ترمینال ویژه صادرات غلات قزاقستان به ایران در گرگان نزدیکی مرزهای ایران و ترکمنستان احداث می شود.
قزاقستان قصد دارد برای افزایش صادرات غلات به ایران و چین مسیر راه آهن و ترمینال خاصی را در مرز های خود با این دو کشور احداث کند.
به گزارش خبرنگار ما، به نقل از ترندنیوز(Trend Newes)، وزارت کشاورزی قزاقستان طی بیانیه ای اعلام کرد این کشور پروژه احداث ترمینال و مسیر راه آهن ویژه برای صادرات غلات به ایران و چین را در مرز های مشترک خود با این دو کشور در اولویت قرار داده است.
ترمینال ویژه صادرات غلات قزاقستان به ایران در گرگان نزدیکی مرز های ایران و ترکمنستان احداث خواهد شد. اجرای این پروژه ها تاثیر زیادی در آماده کردن زیر ساخت های لازم برای افزایش صادرات غلات به ایران و چین خواهد داشت.
وزارت کشاورزی قزاقستان افزود: ترمینال غلات گرگان موجب افزایش صادرات غلات به بازار ایران و ترمینال دوستیک آلاشانکو نیز موجب افزایش صادرات غلات قزاقستان به بازار چین خواهد شد.
بر اساس این گزارش وزارت کشاورزی قزاقستان اخبار مربوط به تصمیم این کشور برای احداث ترمینال غلات در نزدیکی مرز های بلاروس را تکذیب کرده است. پیش از این سفیر قزاقستان در بلاروس از تصمیم این کشور برای احداث این ترمینال با هدف افزایش صادرات غلات به بلاروس خبر داده بود.
قزاقستان یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات  به بازارهای جهانی به شمار می رود.
در سال 2011 میلادی این کشور بیش از 27 میلیون تن انواع غلات تولید کرده است. پیش بینی می شود این کشور امسال بیش از 15 میلیون تن غلات  به بازارهای جهانی صادر کند.
کد خبر 18259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =