کشاورزی> طرح خرید تضمینی شیرخام که چند ماهی است آغاز شده، همچنان ادامه خواهد داشت و ذرت به جای بهای پول دامداران داده می‌شود.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از دامداران کشور، خرید تضمینی شیرخام برای تبدیل به شیرخشک در کشور از چند ماه گذشته آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

حسین صفایی افزود: به ازای بهای شیرخام خریداری‌شده از دامداران، ذرت جایگزین مناسبی است که به آنها در قالب نهاده‌ها داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تسویه کامل مطالبات استان‌هایی چون قزوین به پایان رسیده و در استان تهران نیز بیش از 70 درصد پرداخت‌ها به‌صورت نقدی و در قالب اختصاص ذرت انجام شده است.

صفایی ادامه داد: در حال حاضر امکان توقف این حرکت وجود ندارد و همچنان ادامه خواهد داشت.

برگزاری بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در 140 نقطه تهران

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره میوه شب عید و قیمت‌ها در بازار تصریح کرد: در حال حاضر در میادین میوه و تره‌بار شهرداری، هر کیلوگرم پرتقال تامسون قیمتی معادل دوهزار و 900 تومان را داراست.

وی یادآور شد: قیمت سیب در میدان میوه و تره‌بار شهرداری حدود سه‌هزار تومان است و این قیمت در مغازه‌ها و نقاط مختلف سطح شهر متفاوت گزارش شده است.

صفایی تأکید کرد: از 15 اسفندماه در قالب بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در 40 نقطه شهری و 100 نقطه اعلام‌شده توسط نظام صنفی محصولات با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: این بازارچه‌ها از 15 اسفندماه شروع به کار کرده و تا 22 اسفندماه به عرضه مایحتاج غذایی مردم می‌پردازد.

وی درباره قیمت اعلام‌شده توسط ستاد تنظیم بازار برای محصولات ذخیره‌سازی‌شده همچون سیب و پرتقال گفت: تفاوت قیمت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف و در سطح میادین مبنای قیمت‌گذاری بانک مرکزی و مرکز آمار نیست، زیرا آنچه که در میادین میوه و تره‌بار شهرداری عرضه می‌شود، ملاک قرار می‌گیرد.

صفایی در پایان افزود: هیچ مشکل و کمبودی از لحاظ محصولات غذایی و کشاورزی وجود ندارد و مردم نباید نگران باشند، زیرا ذخیره‌سازی به مقدار کافی انجام شده است.

منبع:ایانا
کد خبر 18262b39a90a49cf9d0c51be6b8e8c46

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =