معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه ذخایر گوشت و مرغ کافی است، اعلام کرد: وزارت صنعت مکلف است با ذخیره 1.2 میلیون تن جو، ذرت و کنجاله قیمت‌ها را کنترل کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به اظهارات مدیر کل تامین و توزیع وزارت صنعت که گفته بود، " برای ماه رمضان 50 هزار تن مرغ نیاز داریم/وزارت جهاد برنامه ندارد" اعلام کرد: شرایط تولید گوشت مرغ در وضعیت خوبی بوده و برنامه تولید براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در حال انجام می‌باشد و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزارت جهاد افزود: در این راستا مسئولین تنظیم بازار با استفاده از مکانیزم‌های ذخیره‌سازی مرغ مازاد نیز می‌بایستی تمهیدات لازم برای تامین مرغ مورد نیاز اتخاذ نمایند. همچنین بالا رفتن قیمت گوشت قرمز، به دلیل کمبود تولید نمی‌باشد، بلکه ناشی از افزایش قیمت نهاده‌ها، خوراک دام و تغییرات قیمت ارزی می‌باشد که اثر مستقیمی روی قیمت گوشت قرمز داشته است.

در توضیحات وزارت جهاد آمده است: شایان ذکر است که مسئولیت کنترل قیمت و جلوگیری از بالا رفتن قیمت‌ها در حیطه وظایف شرکت پشتیبانی امور دام کشور تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد، ضمن اینکه در راستای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است تا با ذخیره‌سازی 400 هزار تن جو، 400 هزار تن ذرت و 400 هزار تن کنجاله از طریق شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به تنظیم بازار این نهاده‌ها و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اقدامات مورد لزوم را معمول نماید.

کد خبر 18929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =