رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از افتتاح آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته شمال شرق کشور در این موسسه خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر قدیر رجب‌زاده در این باره گفت: این موسسه در راستای مأموریت خود نسبت به اخذ مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو در زمینه تشخیص محصولات تراریخته اقدام کرده است.

وی افزود: روند رو به رشد جمعیت در جهان، دغدغه امنیت غذایی را افزایش داده، در نتیجه دولت‌ها به دستکاری ژنتیکی برای تولید غذای بیشتر روی آورده‌اند و کشورهای آمریکا، چین و استرالیا عمده تولیدکنندگان محصولات تراریخته در جهان محسوب می‌شوند.

رجب‌زاده در خصوص الزامات تشخیص محصولات تراریخته، تاکید کرد: به علت نبود تضمین کافی برای ایمنی مواد غذایی تراریخته و از طرفی عدم تایید مضرات احتمالی مصرف این محصولات در مطالعات انجام شده، اجماع نظر در خصوص مزایا یا معایب مصرف این محصولات وجود نداشته و بر این اساس دولت مکلف به لیبل‌گذاری محصولات تراریخته جهت آگاهی بخشی به مصرف‌کنندگان شده است.

رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از افتتاح آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته شمال شرق کشور خبر داد و گفت: تشخیص محصولات تراریخته و ارائه گزارش به سازمان‌های نظارتی به عنوان آزمایشگاه همکار از جمله اهداف راه‌اندازی این آزمایشگاه است.

وی با بیان اینکه ایران واردکننده محصولات تراریخته به‌ویژه دانه‌های روغنی است گفت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه می‌توان آزمایشات لازم را بر روی این محصولات انجام داد.
کد خبر 18e7ae6c0b4341e199fe3ca1395f204a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =