ريیس اتحادیه گوشت گاوی تهران گفت: وجود قوانین دست و پاگیر در ارائه تسهیلات بانکی و نبود ثبات قیمت محصولات دامی از معضلات این صنعت اشتغال‌زا محسوب می‌شود.

علی خندان روجوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ساختارهای نامناسب دولتی را یکی دیگر از عوامل معضلات تولید کنندگان گوشت قرمز و مرغ اعلام کرد و افزود: این امر باعث کاهش سرمایه‌گذاری در این حوزه شده و به تبع آن بهره‌وری را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این فعال حوزه گوشت قرمز در ادامه، مقطعی بودن نابسامانی تولید و بازار گوشت قرمز را وجود خشکسالی‌های متعدد و همچنین عدم برنامه‌ریزی مناسب از سوی مسوولان برای برون رفت از معضل خشکسالی در سالهای گذشته عنوان کرد و افزود: این امر باعث شده تا به میزان قابل توجهی طی سالهای گذشته تولید کشور در زمینه گوشت قرمز کاهش یافته و نیاز به واردات افزایش یابد. بنا بر اظهارات خندان‌رو جوان، نیاز جمعیت کشور به گوشت قرمز در حال حاضر بسیار بیشتر از تولید فعلی کشور بوده و همین امر موجب شده تا در مقاطعی قیمت گوشت قرمز با نوسانهای قیمتی مواجه شود.

وی گفت: واردات گوشت در ماه‌های گذشته به دلیل نداشتن مجوز متوقف شده بود و حال با صدور مجدد مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی واردات از سر گرفته شده است.

ريیس اتحادیه گوشت گاوی تهران درباره علت کاهش قیمت گوشت قرمز گفت: کاهش قیمت گوشت در خلال دو هفته اخیر به این دلیل بود که هم اکنون در فصل بره کشی و تولید دام قرار داریم. علاوه بر این، جلوگیری از خروج دام از کشور نیز به نوبه خود بر کاهش قیمت تمام شده گوشت در بازار تاثیر گذاشته است. ريیس اتحادیه گوشت گاوی خاطر نشان کرد: سیستم توزیع گوشت قرمز دارای نواقص زیادی است و این سیستم قدیمی و ناکارآمد در هزاره سوم دیگر جوابگوی نیاز بازار گوشت نخواهد بود.

وی نبود اهرمهای نظارتی مطلوب را یکی دیگر از دلایل اصلی نابسامانی بازار گوشت قرمز عنوان کرد.

کد خبر 19480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد عربگل ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    من گوشت گوساله گرم دارم کجا باید بفروشم