رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت گفت: بسته تامین امنیت غذا ظرف یک ماه آینده تدوین و برنامه‌های آن براساس سیاست‌های کلی سلامت مشخص و اعلام می‌شود. همچنین برنامه‌هایی در راستای سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب نیز در حال تدوین است.


علیرضا دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در رابطه با تهیه بسته غذایی سالم مبنی بر سیاست‌های کلی نظام سلامت گفت: قرار است برنامه‌هایی که در راستای سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب است مشخص شود این در حالی است که برنامه‌های متعددی برای امنیت سبد غذایی اکنون در وزارت بهداشت وجود دارد.

وی تصریح کرد: تقریبا هر هفته جلسه در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با سازمانها و دستگاههای مرتبط مانند وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود که در آن موضوعاتی  از قبیل امنیت روغن، شیر، آلاینده ها و سمومی که برای گیاهان استفاده می شود، بررسی می شود.

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت گفت: سازمان غذا و دارو متولی امنیت غذا از نظر کیفیت است تا کیفیت غذاها حفظ شده و غذاهای تقلبی و غیرمجاز به دست مردم نرسد. همچنین در حوزه بهداشت نیز در زمینه آموزش و آگاهی وظایفی برای این سازمان تعریف شده است.

دلاوری گفت: بسته تامین امنیت غذا ظرف یک ماه آینده تدوین و برنامه‌های آن براساس سیاست‌های کلی نظام سلامت مشخص و اعلام می‌شوند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بحث سلامت و امنیت نان، شیر و روغن از مواردی است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه آن با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنایع در حال انجام است.

رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری سلامت در رابطه با امنیت شیر و لبنیات و وجود روغن پالم در آن گفت:  تا سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول واردات این روغن بود و از امسال وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت این کار را به عهده گرفته این درحالی است که واردات این روغن در سال گذشته 50 درصد بوده که قرار است به 30 درصد در امسال و 15 درصد طی سال آینده کاهش یابد.
کد خبر 1ae7fbd8ecd34738a9bcc2bddfb4a6a2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =