۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
مهدي مسعودی - صاحب امتياز و مدير مسوول نشريه دنياي كشت و صنعت


«در پاسخ به انتشار شايعه مرغ هورموني، با اطمينان به اطلاع مردم عزيزمي‌رساند كه  مرغ هورموني شايعه‌اي بيش نيست»

توليدكنندگان عزيز كشورمان با توليد بيش از 2 ميليون تن گوشت مرغ رتبه هفتم توليد گوشت مرغ در دنيا را به خود اختصاص داده‌اند، در اين مقطع زماني كه پس از خودكفايي به فكر صادرات مرغ مي‌باشيم، متأسفانه شايعات و اظهارنظرهاي غيركارشناسي و بعضاً پرداخته ذهن افرادي كه عنوان دكتر يا مهندس را با خود يدك مي‌كشند موجب نگراني مصرف كنندگان سالم‌ترين و ارزان‌ترين پروتئين توليدي كشور شده است.

اين نگراني زماني دوچندان مي‌شود كه بعضي از مسئولين دولتي نيز به انتشار اين شايعات دامن مي زنند. لازم است به اطلاع برسانم رشد سريع طيور به‌دليل پيشرفت‌هاي علم تغذيه و ژنتيك و هم‌چنين كنترل عوامل بيماري‌زا و نيز سالن‌هاي مناسب پرورش در اين حيوان صورت مي گيرد و هيچ ارتباطي به استفاده هورمون در توليد آن ندارد.

اين درحالي است كه اظهارنظرهاي غيركارشناسانه، نه تنها مصرف كنندگان را دچار سردرگمي كرده است، بلكه متخصصين صنعت دام و طيور كشور را كه تمام كوشش و تلاش خود را جهت توليد گوشت طيور با بهترين كيفيت مي نمايند را دچار حيرت نموده است.

از وزير محترم جهاد كشاورزي تقاضا دارم تا نسبت به اظهارنظرهاي معاونين ديگر وزارت‌خانه‌ها موارد را به  همتايان خود گوشزد نمايد تا ديگر شاهد اين‌گونه اظهارنظرهاي ناآگاهانه نباشيم.

از جناب آقاي دكتر ديناوند هم تقاضا دارم مستندات خود مبني بر وجود هورمون در گوشت مرغ را جهت تنويرافكار عمومي ارائه نمايند. اميدوارم كه اين اظهارنظرها فقط جنبه ناآگاهي داشته باشد و سرآغاز توليد مشكلات و اتفاقات جديد در صنعت دام و طيور كشور نباشد.

اينجانب به عنوان كوچك‌ترين عضو متخصصين صنعت دام و طيور ايران بر خود لازم مي دانم كه به عموم ملت عزيز ايران اطمينان دهم كه هيچ‌گونه هورموني در توليد گوشت و تخم مرغ طيور در ايران استفاده نشده و نخواهد شد.   

در خاتمه از همه توليدكنندگان ، كارشناسان و متخصصين صنعت دام و طيور تشكر و قدرداني مي‌نمايم.
کد خبر 1c7134cca9594a1a9ac9609fc9308319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =