وزیر جهاد کشاورزی طی ابلاغیه‌ای شرایط خرید تضمینی شیرخام از دامداران را اعلام کرد تا بر این اساس مشخص شود که برای خرید تضمینی شیرخام دامداران، یارانه‌ای نیز از محل اعتبارات مصوب دولتی در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی برای چگونگی اجرای خرید تضمینی شیرخام دامداران؛ نامه‌ای به سازمان تعاون روستایی ارسال و شرایط و تسهیلات دولت را در این زمینه ابلاغ کرد.

بنا بر این گزارش، محمود حجتی در این ابلاغیه تأکید کرده که در صورتی که قیمت فروش محصول فرآوری‌شده از قیمت خرید تضمینی شیرخام کمتر باشد، مابه‌التفاوت آن از محل اعتبارات مصوب پرداخت شود تا بر این اساس دوباره یارانه شیر به شکلی جدید در صنعت دامپروری کشور شکل گیرد.

در این ابلاغیه آمده است که خرید محصول (شیرخام) مرغوب و باکیفیت تنها با هماهنگی معاونت تولیدات دامی و بر اساس بندهای قرارداد امکان‌‌پذیر است.

بنا بر این گزارش وزیر جهاد کشاورزی در این ابلاغیه آورده است که خرید شیرخام در مرکز خرید در محل کارخانه‌های مورد توافق به قیمت یک‌هزار و 440 تومان و با بار میکروبی کمتر از 100 هزار و 3.2 درصد چربی انجام می‌شود.

در این نامه آمده است که کمیته‌ای نیز با مسئولیت سازمان تعاون روستایی و متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی تعاون روستایی، اتحادیه‌های مربوط (دامداران) و نمایندگان کارخانه‌ها تشکیل شود.

همچنین، اطلاع‌رسانی به دامداران برای ارائه محصول خود در مرکز خرید، انعقاد قرارداد کارگزای بین تعاون روستایی و کارخانه‌ها برای استحصال شیرخام به خشک و خامه، انجام فرآوری شیر (شیرخشک) توسط کارخانه، پرداخت بهای محصول (شیرخام) به حساب دامداران از طریق فهرست و ثبت در سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی، از سایر مواردی است که در این ابلاغیه به سازمان تعاون روستایی آمده است.

گفتنی است، بنا بر اعلام اتحادیه سراسری دامداران ایران به‌عنوان مجری خرید تضمینی شیرخام، این طرح با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم مانند انعقاد قرارداد با کارخانه‌های شیرخشک‌ کنی و برآورد میزان خرید تضمینی شیرخام، از امروز آغاز می‌شود.

منبع:ایانا
کد خبر 1da80740b21645318d0c6ff579614d94

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =