مواد غذایی> دیده‌بان امنیت غذایی روسیه اعلام کرد مسکو و تهران درباره تجارت دوجانبه گوشت و محصولات لبنی به مذاکره خواهند نشست.

روسل خوزنادزور که سازمان ناظر بر امنیت غذایی روسیه است اعلام کرد سرگی دانکورت، رییس این سازمان 22 دسامبر به ایران سفر می‌کند و با مقامات سازمان دامپزشکی ایران برای تامین دو جانبه گوشت و محصولات لبنی گفت‌وگو خواهد کرد.

روسیه در پی رویارویی با غرب بر سر اوکراین، در جست و جوی منابع غذایی جدیدی است. این کشور در اوت سال 2014 به تلافی تحریم‌هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا سر اقدامات مسکو در اوکراین وضع کردند، واردات بیشتر محصولات غذایی از غرب را متوقف کرد و از آن زمان به دنبال متنوع کردن منابع تامین مواد غذایی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه همچنین پس از توافق هسته ای که میان ایران و قدرتهای جهانی برای برداشته شدن تحریم‌های بین المللی امضا شد، درصدد تحکیم روابط اقتصادی و تجاری با ایران بوده است.

وزیر انرژی روسیه اخیرا در حاشیه نشست کمیسیون همکاری اقتصادی و تجاری ایران - روسیه به خبرنگاران اظهار کرده بود تجارت با ایران که سال گذشته به یک میلیارد و 600 میلیون دلار بالغ شد، ممکن است در آینده ای نزدیک به 10 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

منبع:ایسنا
کد خبر 1ddd327236d2481b92888049986b7105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =