نورمحمدی گفت: طبق تصمیماتی که دیروز در ستاد هدفمندی یارانه‌ها گرفته شد، شیر استریلیزه و پاستوریزه به طور همزمان در مدارس توزیع می‌‌شود.

امان‌الله نورمحمدی مشاور اتحادیه‌ فرآورده‌های لبنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: زمان قطعی این توزیع شیر باید از سوی وزارت آموزش و پرورش مشخص شود و به این اتحادیه مربوط نیست.

وی افزود: طبق اعتراضاتی که تمام صنایع لبنی به توزیع شیر استریلیزه داشتند این بود که آموزش و پرورش به دلیل کمبود امکانات خواهان واردات شیر استریلیزه بوده و این در صورتی است که کشور ما با کمبود تکنولوژی و بسته‌بندی در خصوص تولید این شیر مواجه است.

نورمحمدی با بیان این که شیر استریلیزه قرار است در مناطق صعب العبور یا با دمای بالا عرضه شود، تصریح کرد: این شیر استریلیزه از سال‌های گذشته مرسوم بوده در این مناطق عرضه شود و ما شاهد عرضه‌ این شیر که بخواهد به طور سراسری عرضه شود، نبوده‌ایم.

مشاور اتحادیه فرآورده‌های لبنی در پایان یادآور شد: صنعت تولید شیر پاستوریزه در کشور ما بومی شده و همچنین مغذی این شیر بسیار بالاتر از شیر استریلیزه است پس نباید با چنین صحبت‌هایی به این صنعت داخلی ضربه بزنیم.
کد خبر 1e600ca5e0bb43b8852280fb546b54aa

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =