کشاورزی> روحانی در آیین سالگرد انقلاب اسلامی افزایش تولید 2 میلیون تن گندم به رغم خشکسالی و سایر مشکلات در زمینه کشاورزی و همچنین خریداری ۶.۸ میلیون تن گندم از کشاورزان در سال زراعی گذشته را در کنار توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی را از جمله تحولات خوب در نظام جمهوری اسلامی طی یک سال اخیر عنوان کرد.

رییس جمهوری با بیان مطلب فوق و اشاره دقیق به افزایش ۲۵۰ درصدی تعداد تراکتورهای امسال نسبت به پارسال و ۳۵۰ درصدی تعداد کمباین‌ها  به تلاش های دولت تدبیر و امید به احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان و ایلام اشاره کرد و البته گریزی هم به برنامه‌های دولت برای گسترش کشت گلخانه‌ای در راستای افزایش تولید همزمان با کاهش مصرف آب زد تا نشان دهد بخش کشاورزی برای افتخار علنی دولت در آیین 22 بهمن 93 مستندات قابل ارائه در جشن انقلاب اسلامی را داشته است.

بنابراین گزارش، روحانی در بخش دیگری از سخنانش افزود: همانطور که پارسال اینجا قول دادم و گفتم تورم ۳۵ درصدی را تا امسال به ۲۵ درصد خواهیم رساند، امروز اعلام می‌کنم که تورم به زیر ۱۷ درصد رسیده است. پس دولت توانسته با حمایت مردم، جوانان و کارآفرینان عزیز ما قدم‌های مهمی را برای رشد کشور بردارد.

روحانی به اثرات اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: شمار شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به ۱۳۰۰ شرکت رسیده که این بدان معناست که طی یکسال و چند ماه ، شمار این شرکتها ۲۲ برابر شده است.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه " صندوق نوآوری و شکوفایی را ایجاد کرده‌ایم و سرمایه آن را برای سال آینده به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش داده‌ایم" ، گفت: رتبه علمی کشور امسال در مقایسه با سال گذشته ۲ رتبه صعود کرده و به جایگاه ۱۴ جهانی رسیده ایم ، در زمینه تکنولوژی نانو نیز رتبه هفتم جهان را کسب کرده‌ایم و در بیوتکنولوژی با دو پله صعود به رتبه ۱۴ رسیده‌ایم .
روحانی در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت پیشرفت کشور در عرصه رشد و فناوری اشاره کرد و افزود: امروز در سالگرد انقلاب می‌توانیم با افتخار بگوییم که جوانان عزیز ما از پسر و دختر در دانشگاه و مراکز تحقیقاتی بیش از هر زمان دیگر به فعالیت علمی خود ادامه می‌دهند و دولت پشتیبان آنها بوده و خواهد بود.
رییس جمهوری اظهارداشت: در زمینه رفاه اجتماعی، دولت ۱۴ میلیون نفر از اعضای خانواده‌های کم‌درآمد را تحت پوشش قرار داده است و از آغاز سال، سبد کالایی را در میان این خانواده ها توزیع کرده است. همانطور که این دولت وعده داده بود ، همه مردم در این دوره زمانی تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و امسال بیش از ۸ میلیون افراد فاقد بیمه ، تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند به گونه ای که می توان گفت در زمینه سلامت و تحول در سلامت، دولت کار بسیار بزرگی را شروع کرده است.
رییس شورای‌عالی محیط زیست در ادامه با اشاره به اینکه امروز مشکل بزرگ کشور، مشکل محیط زیست، آلودگی هوا و ریزگردها است، گفت: دولت از سال گذشته تاکنون قدم‌های بسیار مهمی را برداشته است و با توزیع بنزین و گازوئیل استاندارد در کلان‌شهرها مقداری از رشد آلودگی هوا کاسته است. همچنین امسال سهم سوخت مایع در نیروگاه‌ها از ۴۶ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته که این در کم کردن آلودگی شهرهای بزرگ بسیار موثر بوده است.
رییس شورای‌عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه ما استقلال را آسان به دست نیاورده‌ایم تا آن را آسان از دست بدهیم، اضافه کرد: استقلال به معنای بیگانه‌ستیزی یا بیگانه‌هراسی نیست، بلکه به معنای آن است که ما روی پای خود ایستاده و اراده مردم حاکم است و اجازه نخواهیم داد تا هیچ قدرتی بخواهد در اراده ملی مردم ایران تاثیر بگذارد.
روحانی با اشاره به اینکه ما در میدان جنگ از استقلال کشور دفاع کردیم و در پای میز مذاکره هم از استقلال‌مان دفاع کرده و خواهیم کرد، اظهار داشت: آن روز که رزمندگان ما در میدان جنگ می‌جنگیدند، پشت جبهه همه مردم پشتیبان رزمندگان در جبهه‌ها بودند و هیچ خیانتی بالاتر از خیانت پشت جبهه نیست. امروز هم همه ملت و راهبر بزرگ این انقلاب از کسانی که در میدان و جبهه دیپلماسی مشغول مبارزه هستند، پشتیبانی می‌کنند.
رییس جمهوری، دشمنان ملت ایران را تنها مخالفان مذاکره برشمرد و تصریح کرد: امروز تنها صهیونیست‌ها هستند که همه تلاش خود را برای مخالفت با مذاکرات به کار گرفته‌اند، اما دنیای امروز به خیانت آنها به خصوص بعد از جنایتی که در غزه مرتکب شدند، پی برده و صهیونیست‌ها همچنان جانیان صحنه در منطقه ما هستند.
روحانی، سومین خواست ملت در کنار جمهوری اسلامی، یعنی آزادی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان ساخت: جمهوریت بدون آزادی معنا ندارد و اسلام و اسلامیت هم در کنار آزادی است. وحدت ملی ما هم امروز با کثرت و تنوع افکار داخلی به انسجام ملی خود تداوم می‌دهد.

رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تنوع افکار و سلایق و تحلیل‌ها بلامانع است، اما در منافع و مصالح ملی همه ما یک صدا هستیم، گفت: ملت ایران امروز هم مثل ۳۶ سال پیش فریاد می‌زند، استقلال،آزادی ،جمهوری اسلامی.
روحانی ادامه داد: انقلاب اسلامی متعلق به همه ملت ایران است و نه مربوط به یک قوم، قشر و یا جناح خاصی. ملت ایران یکپارچه قیام کرد و این انقلاب را به پیروزی رساند و امروز هم همه باید یکپارچه از منافع این مردم و نظام به خوبی دفاع کنیم.
وی تاکید کرد: انقلاب برای تغییر اسم نبود، بلکه برای تغییر رسم‌ها و برای زدودن رسوماتی بود که عدالت ، آزادی و ارزش‌های دینی را نادیده می‌گرفت. امروز هم خواسته مردم و نسل جوان ما همان خواسته ۳۶ سال قبل ملت بزرگ ایران است.
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مردم سال گذشته طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری پای صندوق آرا آمدند و دولت تدبیر و امید را با آرای خود انتخاب کردند، اظهار داشت: این دولت تا پایان متعهد به رای مردم و وفادار به وعده‌های خود خواهد بود و مسیر و راه خود را ادامه داده و وعده‌هایش را عملیاتی خواهد کرد.

منبع:ایانا

علیرضا صفاخو
کد خبر 1e84434fa5aa48588a4d6aa2733661d8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =