وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری از سیلوی 25 هزار تنی گندم در بندر امیرآباد، گفت: این سیلو با بیش از 8 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی احداث شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد در حاشیه افتتاح سیلوی 25 هزار تنی گندم در بندر امیرآباد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بندر امیرآباد به شبکه ریلی کشور متصل است و سیلوی نگهداری غله در این بندر توسط بخش خصوصی ساخته شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، همچنین برج مراقبت دریایی این بندر و طرح توسعه نهایی بندر امیرآباد مورد بازدید قرار گرفت.

این سیلو با ظرفیت 25 هزار تن و با سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی بیش از 8 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی احداث شده است.

اجرای کامل عملیات تخلیه از کشتی و بارگیری به کامیون با تجهیز مکانیزه، داشتن توزین دقیق در زمان تخلیه از کشتی به صورت آنلاین، حفظ کیفیت گندم در طول دوره نگهداری و امکان ذخیره‌سازی جداگانه واریته‌های مختلف گندم از ویژگی‌های این سیلو است.

نیکزاد تصریح کرد: روز گذشته به همراه رئیس جمهور برای افتتاح لکوموتیو ایران‌ سفیر به کارخانه مپنا رفتیم و قراردادی به مبلغ 480 میلیون یورو برای ساخت 150 لکوموتیو با این کارخانه منعقد شد.

وی افزود: در حال حاضر 30 دستگاه از این 9 لوکوموتیو به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شده است و از این پس هر ماه 4 دستگاه تحویل راه آهن می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح گردنه گدوک در جاده فیروزکوه، بیان کرد: پس از این پروژه به گردنه گدوک در جاده فیروزکوه آمدیم؛ این گردنه در مسیر تهران - قائمشهر - ساری قرار دارد که 23 کیلومتر از این گردنه به صورت دو بانده به بهره برداری رسید که 8 کیلومتر آن خود گردنه گدوک است.

وی تصریح کرد: در این گردنه جاده دو بانده خواهد شد و در واقع مسیر مه‌ گیر و برف‌ گیر گردنه گدوک با 58 میلیارد تومان هزینه ایمن سازی شد.

کد خبر 20013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =