۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۵
مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران از سه تصمیم مهم برای حمایت از تولید شیر در جلسه دیروز وزارت با نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه تولیدکنندگان خبر داد.

سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص جزئیات جلسه تصمیم‌گیری شیر اظهار داشت: در جلسه دیشب وزارت صنعت، معدن و تجارت با نمایندگان جهاد کشاورزی و اتحادیه تولیدکنندگان تصمیم‌گیری شد کارخانه‌ها سبوس گندم را به قیمت 250 تومان در اختیار دامداران قرار دهند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: همچنین قرار شد کارخانه‌‌ها پول شیر خریداری شده دامداران به صورت پرداخت کنند.

وی همچنین تصریح کرد: مصوب شد شرکت پشتیبانی امور دام نهاده‌ها و علوفه‌های ارزان قیمت یارانه‌ای را طی چک دو ماهه در اختیار دامداران قرار دهد.

به گفته سلطانی دیروز در خصوص قیمت شیر خام تصمیم‌گیری نشد.

جزئیات جلسه ویژه شیری در وزارت صنعت

در همین راستا معاون برنامه ریزی استاندارتهران نیز ضمن بیان جزئیات جلسه ویژه‌ای که یکشنبه هفته جاری به منظور ساماندهی قیمت شیرخام و لبنیات در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، از کاهش قیمت لبنیات از امروز دوشنبه خبر داد.

نعمت الله ترکی درگفتگو با مهر درخصوص جلسه روز یکشنبه که با حضور مسئولان مربوطه به منظور ساماندهی وضعیت قیمتی شیرخام و لبنیات برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه قرار شد برای رفع مشکل نقدینگی کارخانجات تولید فرآورده های لبنی آنها چک مدت دار 2 ماهه به شرکت پشتیبانی امور دام بدهند تا این شرکت در اسرع وقت 3 نهاده اصلی را با نرخ مصوب به دامداران تحویل دهد.

وی افزود: براین اساس شرکت پشتیبانی امور دام موظف شد به ازای هر تن شیرخام 190 کیلوگرم نهاده کنجاله سویا، 245 کیلوگرم نهاده ذرت و 245 کیلوگرم نهاده جو را در اختیار دامداران بگذارد.

به گفته معاون برنامه ریزی استاندار تهران، قیمت هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا 900 تومان تحویل انبار استان و با احتساب کرایه حمل از انبار استان تا دامداری 930 تومان، قیمت هرکیلوگرم نهاده ذرت 600 تومان تحویل انبار استان و با احتساب کرایه حمل از انبار استان تا دامداری 630 تومان و قیمت هرکیلوگرم نهاده جو 590 تومان تحویل انبار استان و با احتساب کرایه حمل از انبار استان تا دامداری 620 تومان برآورد می شود.

وی همچنین درخصوص تامین نهاده سبوس گندم گفت: در رابطه با تامین نهاده سبوس گندم برای دامداریها نیز در این جلسه مقرر شد برخی از کارخانجات تولید آرد که تاکنون این نهاده را به دامداران تحویل نداده اند، هرچه زودتر به ازای هرتن شیر خام 190 کیلوگرم نهاده سبوس گندم را با قیمت هرکیلوگرم 250 تومان تحویل انبار استان دهند که با احتساب کرایه حمل از انبار تا محل دامداری قیمت هرکیلوگرم نهاده سبوس گندم درحدود 280 تومان برای دامداران محاسبه می شود.

ترکی افزود: براساس توافق صورت گرفته، اگر چنانچه کارخانجات تولید آرد از تحویل نهاده سبوس گندم به هرنحوی به دامداران خودداری کنند، برابر مقررات جاری با آنها برخورد تعزیراتی خواهد شد.

وی در ادامه درباره تعهد انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران نسبت به عرضه محصولات خود با نرخ مصوب گفت: از سویی دیگر کارخانجات تولید فرآورده های لبنی موظف شدند براساس تفاهم نامه 2 ماه گذشته ای که با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد کرده اند، محصولات لبنی "شیر900 گرمی نایلونی با 1.5 درصد چربی با قیمت 900 تومان، ماست 900 گرمی با داشتن 1.5 درصد چربی با قیمت 1300 تومان و پنیر یو.اف 400 گرمی با قیمت 2400 تومان" را در بازار عرضه کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد که کارخانجات تولید فرآورده های لبنی 50 درصد محصولات دیگرخود را که شامل محصولات لبنی پرچرب می شود را با نرخ گذاری سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت به بازار عرضه کنند.

وی افزود: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار است نرخ مصوب را به سراسر کشور ابلاغ کند تا همه کارخانجات لبنی در سراسر کشور محصولات خود را با نرخ مصوب به بازار عرضه کنند.

ترکی هشدار داد: دراین رابطه تیمهای بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت از امروز در کارخانجات تولید فرآورده های لبنی مستقر می شوند تا در نحوه قیمت گذاری محصولات با نرخ مصوب نظارت کرده و با متخلفان برخورد تعزیراتی کنند.

به گزارش مهر، قیمت پایه هر کیلوگرم شیر‌ خام با داشتن 3.2 درصد چربی و یک میلیون بار میکروبی 750 تومان قیمت گذاری شده است

 

کد خبر 20686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =