منابع پاکستانی از امضای قرارداد تجارت پایاپای بین ایران و پاکستان خبر دادند که بر اساس آن ایران یک میلیون تن گندم به قیمت ۳۰۰ دلار در هر تن از پاکستان وارد و در مقابل، کود شیمیایی به این کشور صادر می کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از اکسپرس تریبیون، در جریان سفر هیات پاکستانی به ایران در ماه گذشته موافقت نامه مبالادت تجاری پایاپای بین دو کشور به امضا رسید.

یک مقام وزارت امنیت غذایی پاکستان در این باره گفت: ما قراردادی را برای صادرات یک میلیون تن گندم با ایران به امضا رسانده ایم و قرار است به زودی گروهی از ایران برای بررسی کیفیت گندم صادراتی به پاکستان سفر کند که بعد از آن ارسال محموله های گندم به این کشور آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش قیمت گندم صادراتی به ایران 300 دلار در هر تن تعیین شده است. این رقم متوسط قیمت گندم در بازارهای جهانی در ماه جولای است. پاکستان قرار است در برابر فروش گندم به ایران از این کشور کود شیمیایی دریافت کند اما قیمت کود شیمیایی ایران در زمان تحویل این محصول به پاکستان لحاظ خواهد شد.

در حال حاضر قیمت اوره در بازار جهانی 399 دلار به ازای هر تن است.

احمد بخش لهری، یک مقام وزارت امنیت غذایی پاکستان خبر امضای قرارداد صادرات گندم میان ایران و کشورش را تایید کرد و گفت در برابر آن، پاکستان از ایران کود شیمیایی وارد می کند.
کد خبر 20744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =