۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۸
مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان با اشاره به افزایش 100 درصدی تولید میگو در سال جاری گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، بانک‌ها باید به زیر ساخت‌ها توجه کنند که از آن غافلند.

ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به وضعیت تولید محصولات شیلات در کشور اظهار داشت: در بحث شیلات به خصوص در بخش تعاون، امسال پیش‌بینی می‌شود در تولید محصول میگو رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در بخش تولید ماهی نیز رشد 30 درصدی وجود دارد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان با اشاره به اینکه 80 درصد شرکت‌های تولید کننده در بخش تعاونی ساماندهی شدند، بیان داشت: شیلات از معدود بخش‌های اقتصادی است که بخش تعاون در آن پررنگ است.

به گفته این فعال تعاونی‌ها، امیدواریم در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی برای صادرات میگو و ماهی وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تولیدات تعاونی‌ها برای بازار مصرف داخلی و خارجی استفاده می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای منطقه کیفیت محصولات تولیدی شیلات تعاونی را خوب ارزیابی کرده و خواهان افزایش صادرات هستند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان کشور با بیان اینکه عمده محصولات تولیدی داخل به امارات صادر می‌شود، گفت: امارات بازار نهایی تولیدات تعاونی‌ها نیست، اما به دلیل برخی مسائل، با واسطه به کشورهای اروپایی و امریکایی صادر می‌شود.

وی یکی از مشکلات در بخش صادرات را بازاریابی و عدم ارتباط با کشورهای متقاضی محصولات شیلاتی دانست و عنوان کرد: ردپای محصولات شیلاتی تعاونی‌ها در بسیاری از کشورها دیده می‌شود، اما به طور مستقیم صادرات به آنها نداریم.

قاسمی با بیان اینکه بسیاری از بروکراسی‌های حاکم بر بخش تعاون، تولید و پرداخت تسهیلات مانع توسعه کار و رونق تولید است، اظهار داشت: قوانین خوبی در این بخش وجود دارد، اما باید توجه داشت در شرایط تحریم باید قوانین شفاف و تسهیل‌کننده باشد تا بتوان با دور زدن تحریم‌ها، تولید را رونق داد.

وی تأکید کرد: سیستم بانکی در حال حاضر دچار روزمرگی است و شرایط تحریم را درک نمی‌کند، در حالی که نیاز به ایجاد زیر ساخت‌ها داریم که نظام بانکی از آن غافل است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان در خصوص راه‌اندازی یک کسب و کار در قالب تعاونی، گفت: یکی از مشکلات در این بخش است و برای اجرایی شدن یک طرح تا صدور مجوز و بهره‌برداری کسب و کار بیش از یک سال و نیم زمان نیاز است، در حالی که این پروسه باید کاهش یابد.

کد خبر 20875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =