معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح کیفی‌سازی پخت نان در کارخانجات آردسازی خبرداد و گفت: کیفیت نان در کشور ارتقا می‌یابد.

عباس قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای طرحی برای کیفی‌سازی پخت نان در کشور خبرداد و گفت: در وهله اول کارخانجات آردسازی به آزمایشگاههای پخت نان مجهز می‌شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در واقع، ایجاد آزمایشگاه‌های پخت نان در کارخانجات آردسازی از طرح‌های مهم مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بازرگانی دولتی، به منظور استحصال آرد مرغوب برای پخت نان، با کیفیت بیشتر است.

وی تصریح کرد: مدیران کارخانجات آردسازی در حوزه کنترل کیفی، با همکاری سازمان ملی استاندار و سایردستگاههای ذیربط،  نسبت به بررسی و پیگیری ساز و کارهای اجرایی تاسیس این آزمایشگاهها اقدام خواهند کرد.

به گفته قبادی، با ایجاد این آزمایشگاهها، آرد مصرفی واحدهای نانوایی قبل از اینکه وارد چرخه تولید نان شود، آزمایش شده و کنترل کیفی بر روی آن صورت می گیرد ، دراین صورت کارخانجات آردسازی با ارائه آرد با کیفیت، تولید نان با کیفیت را رقم می‌زنند.

قبادی با تاکید بر اهمیت موضوع ارتقاء کیفی نان و نقش آن در تامین انرژی و سلامت جامعه و نتایج حاصل از یافته‌های علمی مرکز پژوهش‌های غلات در خصوص تاثیر آرد بر کیفیت نان، از مدیران شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق خواست، مجدانه پیگیر تاسیس آزمایشگاه پخت نان در واحدهای آردسازی از متصدیان این واحدها باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن این طرح در واحدهای آردسازی با همکاری شرکت بازرگانی دولتی ایران، شرکت‌های غله مناطق و کارخانجات آردسازی به حد مطلوب‌تری از نظر کیفیت در پخت نان دست یابیم.

کد خبر 20882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =