وزیر مواد غذایی هند گفت: بر اساس توافق کشورش با ایران در ماه‌های دسامبر و ژانویه/ آذر و دی، ۲۰۰ هزار تن گندم هند به ایران صادر خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از بیزینس لاین،‌ وزیر مواد غذایی هند با اشاره به بازگشت هیات ۵۰ نفره این کشور که به تهران سفر کرده بود گفت: ایران طی ماههای دسامبر و ژانویه 200 هزار تن گندم از هند وارد خواهد کرد.

کی وی توماس افزود: مسئله کیفیت گندم هند به زودی برطرف خواهد شد. وی با بیان اینکه گندم هند به 25 کشور دنیا صادر می‌شود مدعی شد موضوع آلوده بودن گندم هند به قارچ سیاهک مشکلی داخلی بین نهادهای ایرانی است که باید برای حل آن تلاش کنند.

وزیر مواد غذایی هند درباره نتیجه سفر هیئت 50 نفر به ایران در خصوص صادرات گندم گفت: ایران ابتدا 200 هزار تن گندم به قیمت هر تن 325 دلار از هند خریداری خواهد کرد و معامله گندم از طریق یک بانک هندی انجام خواهد شد.

هندوستان به دلیل ذخیره مازاد به دنبال بازاریابی گندم در بازارهای جهانی است و از سپتامبر 2011،   1.5 میلیون تن گندم به کشورهای دیگر صادر کرده است.

ایران از سال 1996 به دلیل کیفیت نامناسب از این کشور گندم وارد نکرده است.

از 6 اکتبر یک هیئت هندی به مدت سه روز در ایران موضوع صادرات یک میلیون تن گندم به ایران را بررسی کرد.

آلودگی گندم هندی به قارچ سیاهک موضوعی است که واردات گندم ایران از هند را تحت‌الشعاع قرار داده است. منابع هندی مدعی‌اند میزان آلودگی گندم هند به این قارچ بر اساس استانداردهای بین‌المللی پایین است. کارشناسان ایرانی در حال بررسی این موضوع هستند.

کد خبر 21176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =