رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به واردات 10 میلیون تن محصول کشاورزی به کشور از این روند ابراز نگرانی کرد.

محمد حسین کریمی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از روند واردات محصولات کشاورزی به ایران اظهار داشت: متاسفانه طی 6 ماه نخست سالجاری بیش از 10 میلیون تن محصولات کشاورزی به کشور داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه این میزان واردات محصولات کشاورزی به کشور خبر خوبی محسوب نمی شود، عنوان کرد: این روند واردات محصولات کشاورزی نگران کننده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران به روند واردات محصول گندم به کشور اشاره کرد و گفت: طی 6 ماه نخست سالجاری بیش از 3 میلیون تن محصول گندم به کشور ایران وارد شده است.

کریمی تصریح کرد: این در حالیست که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قرار بر این بوده میزان تولید گندم در کشور به 14 میلیون تن برسد و حتی کشور ایران در این زمینه صادارت نیز داشته یاشد.

وی با بیان اینکه در این راستا در هفته گذشته نامه ای به رئیس جمهور برای اعلام قیمت تضمینی گندم در کشور ارسال کرده ایم، افزود: در این نامه از رئیس جمهور و دولت خواسته ایم که قیمت تضمینی گندم در سالجاری به موقع اعلام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه در زمینه اعلام قیمت تضمینی گندم نباید مانند سال گذشته دیر هنگام اقدام شود، بیان داشت: متاسفانه اعلام دیرهنگام قیمت تضمینی گندم در سال گذشته موجب ایجاد تنش های فراوانی در کشور در این زمینه شد.

کریمی با اشاره به محاسبات صورت گرفته توسط اتاق کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در زمینه قیمت تضمینی گندم در سالجاری یادآور شد: در نامه ای که برای رئیس جمهور ارسال شده قیمت تضمینی گندم در سالجاری را 6 هزار و 500 ریال را پیشنهاد کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه قیمت تضمینی گندم باید ظرف روزهای آینده اعلام شود ادامه داد: در حال حاضر کار کاشت گندم در مناطق سردسیر کشور شروع شده که اعلام نرخ مناسب خرید پیام خوبی برای حمایت دولت از گندم کاران کشور خواهد بود.

کد خبر 21177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =