معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به بسته‌بندی محصولات صادراتی، گفت: بسته‌بندی‌های شکیلی برای عسل، خرما،‌ گیاهان دارویی،‌ زعفران و پسته در نظر گرفته شده است که به رونق صادرات این محصولات کمک خواهد کرد.

حمید صافدل در گفتگو با مهر از برنامه‌های جدید دولت برای ارتقای کیفیت بسته‌بندی محصولات صادراتی جمهوری اسلامی ایران به بازارهای هدف خبرداد و گفت: بسته‌بندی نقش به سزایی در جلب رضایت مشتری و نحوه نگاه خریداران محصولات ایرانی در بازارهای صادراتی دارد، ضمن اینکه حفاظت و نگهداری یکی از اهداف بسته‌بندی است که دوام محصولات را طی حمل و نقل و انتقال کالا به بازارهای هدف تضمین می‌کند.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت افزود: طی دو دهه اخیر با توجه به نقش بسته‌بندی در حوزه‌های مختلف صنعتی،‌ به خصوص صنایع غذایی روز به روز توجه بازارهای هدف به نوع و شیوه بسته‌بندی بیشتر شده است و بر این اساس جشنواره بسته‌بندی نیز در ایران طراحی شده تا بتوان از تمامی پتانسیل‌های موجود برای بسته‌بندی کالاهای صادراتی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: از 1.5 سال قبل بر اساس فراخوانی که منتشر شد،‌حدود 1000 نمونه به سازمان توسعه تجارت ایران رسیده است که بخشی از آن نمونه‌های موجود بازار است و 60 مورد نیز به سفارش سازمان توسعه تجارت طراحی جدید شده است.

به گفته صافدل،‌ اولویت سازمان توسعه تجارت ایران برای بسته‌بندی‌های منتخب مرتبط با 5 گروه کالایی محصولات غذایی از جمله عسل،‌ زعفران،‌ پسته،‌ خرما و گیاهان دارویی بوده است که در این زمینه طراحی‌های جدیدی پذیرش شده است.

وی اظهار داشت: با انتخاب هیات داوران از جمله اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران این عرصه بهترین‌های بسته‌بندی انتخاب شده‌اند که فردا معرفی خواهند شد، ضمن اینکه از میان برگزیدگانی که فردا معرفی می‌شوند، 2 مورد جزو صادرکنندگان نمونه کشوری هستند.

کد خبر 21178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =