معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از محل 20 درصد اعتبار صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی و افزایش 100 هزار تنی تولید، خودکفایی گوشت محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعادت‌الله عباسی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه‌ افتتاح پنجاهمین صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی از فعال‌سازی 30 درصد از دامداری‌های غیر فعال یا نیمه‌فعال کشور خبر داد و گفت: در این صورت با افزایش 100 هزار تن تولید، کشور در زمینه تولید گوشت قرمز به خودکفایی می‌رسد.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره  میزان اعتبار تخصیصی برای فعال‌سازی دامداری‌ها و خودکفایی گوشت، گفت: از محل 20 درصد اعتبارتخصیصی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی به عنوان سرمایه در گردش و نقدینگی این واحدها درنظر گرفته شده است.

عباسی در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر مدت زمان لازم برای تحقق فعال‌سازی دامداری‌های غیر فعال و خودکفایی گوشت، گفت: این بستگی به میزان و نظم تخصیص اعتبارات دارد.‌

عباسی از افزایش 30 تا 40 هزار تنی گوشت قرمز در سال جاری خبر داد و گفت: امسال 970 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود که پاسخگوی 90 درصد از نیاز کشور است.

وی افزایش جمعیت و سرانه مصرف را دلیل عدم تحقق خودکفایی طی سالهای گذشته خواند که به گفته وی به رغم افزایش تولید تحقق نیافته است.

عباسی خاطرنشان کرد: واحدهای پرواربندی نیمه‌فعال در استان‌ها در حال شناسایی هستند تا بتوانیم نقدینگی را برایشان تامین کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق برنامه پنجم توسعه سالانه هشت درصد بر میزان تولید گوشت قرمز افزوده شده است.

عباسی تصریح کرد: اگر تمام واحد‌های نیمه‌فعال و ظرفیت‌های موجود پرواربندی به بهره‌برداری برسد و نقدینگی‌شان تامین شود، قطعا به خودکفایی گوشت قرمز خواهیم رسید که این امر به زمان تامین اعتبارات، میزان منابع اختصاصی و شرایط اقلیمی بستگی دارد.

*احتمال تصویب اعتبار جدید تجهیز مرغداری‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره‌ اعتبار تجهیز مرغداری‌ها گفت: سال گذشته اعتباری از محل هدفمند‌سازی یارانه‌ها به منظور اصلاح ساختار واحد‌های مرغداری و دامداری اختصاص یافت که در این راستا بیش از 4500 واحد مرغداری در زمینه‌ی مصرف سوخت بهینه‌سازی شدند اما امسال هنوز اعتباری تخصیص نیافته است.

وی گفت: این طرح متوقف نشده و از محل طرح توسعه‌ی بخش کشاورزی اصلاح ساختار واحدهای مرغداری در سطح استان‌ها با نرخ هفت درصد در حال انجام است و تخصیص این اعتبار محدودیتی ندارد.

عباسی اظهار کرد: در حال پیگیری هستیم که اعتبار خاصی برای اتحادیه مرغداران در نظر بگیریم تا همچون سال گذشته از طریق اتحادیه هم اصلاح ساختار واحد‌های مرغداری انجام شود.

کد خبر 21697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =