صادرکنندگان هندی اعلام کردند که این کشور در نظر دارد، تا سپتامبر سال 2013 بیش از یک میلیون تن کنجاله سویا به ایران صادر کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، «پرستیگ» یک گروه بزرگ هندی صادرکننده دانه سویا اعلام کرد: هند به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده کنجاله سویا در نظر دارد، تا سپتامبر سال 2013 (شهریور آینده)بیش از یک میلیون تن کنجاله سویا برای خوراک دام به ایران صادر کند.

ایران یکی از بزرگ‌ترین خریداران این محصول از هند است و در ماه‌های ژانویه تا آگوست 600 هزار تن کنجاله سویا از این کشور وارد کرده است.

داویش جین مدیر عامل این گروه گفت: مشکلاتی در مورد پرداخت پول با ایران وجود دارد، به همین علت از ماه آگوست تاکنون صادرات زیادی به ایران نداشته‌ایم.

وی که در کنفرانس غلات در سنگاپور صحبت می‌کرد، افزود: اما تمام این موارد اکنون حل شده است و ما در حال دریافت سیلی از درخواست‌ها از سوی ایران هستیم.

«روچی سویا» صادرکننده بزرگ کنجاله سویا نیز اعلام کرد: از زمانی که تقاضا در ایران افزایش یافته و سازوکار پرداخت به روپیه به خوبی کار می‌کند، صادرات این محصول به ایران می‌تواند تا 60 درصد افزایش یابد و به 800 هزار تن در سال 2013-2012 برسد.

جین توضیح داد: هند در نظر دارد، تا بیش از 5 میلیون تن کنجاله سویا در سال بازاریابی کنونی به ایران صادر کند که چیزی بیش از یک پنجم از صادرات 4.2 میلیون تنی سال گذشته بیشتر است.

وی تخمین زد که تولید سویای هند در سال جاری از 11.5 میلیون تن به 12 میلیون تن برسد.

هفته گذشته، مقامات صنعتی اعلام کردند: صادرات کنجاله سویای هند در سال 2013-2012 تقریبا به نسبت سال پیش از آن تغییری نخواهد کرد.

کد خبر 21698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =