در راستای صدور بخش‌نامه‌های اخیر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت سلسله جلسات کارگروه صادرات برای رفع ابهامات موجود در این بخش‌نامه‌ها برگزار می‌شود.

رضی میری، رییس کنفدراسیون صادرات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر فوق اظهار کرد:‌ در حال حاضر دو جلسه از این سلسله جلسات کارشناسانه در راستای رفع ابهامات بخش‌نامه‌های صادر شده برگزار شده است.

وی ادامه داد: طی این جلسه مطالبی که باید در خصوص این بخشنامه‌ها نسبت به آن‌ها کار کارشناسانه انجام می‌شد مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

میری با بیان این‌که طی این جلسه نقطه نظراتی درباره بخش نامه‌های ممنوعیت صادرات و واردات، کاهش تعرفه‌ها و بخش نامه اخیر مبنی بر ممنوعیت واردات با ارز آزاد و نکاتی درباره اتاق مبادله ارزی مطرح شد، خاطرنشان کرد: براساس این جلسات مقرر شده مواردی که نیاز به بازنگری دارند اصلاح شوند.

رییس کنفدراسیون صادرات گفت: در حال حاضر طی این دو جلسه به این نتیجه رسیده‌ایم که درباره این بخش‌نامه‌ها سوء تفاهم‌هایی به وجود آمده که نیاز به رسا و شفاف شدن آن‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که این جلسات تا چند روز آینده ادامه دارد اظهار کرد: صادرکنندگان و واردکنندگان درباره این بخش نامه‌ها دچار ابهاماتی شده‌اند که به صورت جلسات سلسله وار این مشکلات برطرف می‌شود.

میری افزود: دومین جلسه صبح امروز چهارشنبه برگزار شد و کارگروه صادرات بدون حضور معاون اول رییس جمهور درسطح کارشناسانه با حضور بخش خصوصی ، نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت وسازمان توسعه تجارت برگزار شده است.

رییس کنفدراسیون صادرات در پایان درباره نتایج این جلسات گفت: در نتیجه این جلسات مقرر شده اصلاحات و ابهامات این بخش‌نامه‌ها برطرف و مسیر صادرات و واردات هموارتر شود.

کد خبر 21731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =