۰ نفر
۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که دولت تمامی درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی را یارانه نقدی توزیع کرده و این مسئله دلیل اصلی تورم امروز کشور است، افزود: بخش نامه های یک شبه دولت در حقیقت تحریم کردن خودمان است و ۹۰ درصد به مدیریت داخلی مربوط است و ربطی به تحریم ها و افزایش قیمت جهانی ندارد.


نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص اظهارات رییس جمهور مبنی بر نقش تورم و رشد قیمت های جهانی در تورم داخلی کشور گفت: به طور مسلم تورم امروز ناشی از مدیریت دولت دهم است و کسر غیر قابل توجهی از ان به تحریم های اقتصادی باز می گردد.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:بخش نامه های یک شبه دولت در حقیقت تحریم کردن خودمان است و ۹۰ درصد به مدیریت داخلی مربوط است و ربطی به افزایش قیمت جهانی ندارد.


قاضی پور هم چنین تاکید کرد:اگر گوش به فرمان رهبری باشیم و از فرمان رهبری برای تولید ملی پیروی کنیم، تحریم های خارجی هیچ نقشی ندارد.


این نماینده مجلس با تاکید بر این که فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها  درست اجرا نشده است، افزود:در اصل قانون‌هدفمندی تاکید شد که ۵۰ درصد درآمدهای حاصل از اجرای این قانون باید به صورت یارانه نقدی توزیع شود و ۲۰درصد به دولت برسد و۳۰ درصد درآمدها نیز سهم تولید باشد.


وی ادامه داد:متاسفانه دولت تمامی درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندی را به صورت یارانه نقدی توزیع کرد  و این کار به هیچ وجه خدمت به مردم نبود.


قاضی پور با انتقاد از بی قانونی های دولت تصریح کرد: در بسیاری از مواقع نیز دولت از اجرای قانون به اندازه ای که یارانه نقدی توزیع کرده است، درآمد نداشته است اما به صورت غیر قانونی از بانک مرکزی برداشت کرده است.


وی تصریح کرد:به هیچ عنوان اجازه اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی را در سال جاری نمی دهیم و با افزایش قیمت حامل های انرژی در سال جاری مخالفیم و امیدواریم دولت در چند ماه باقی مانده به پایان عمرش را با آرامش و آسایش پیش ببرد.


قاضی پورهم چنین تاکید کرد: سیاست های کلی نظام را رهبر تعیین می کند و مجلس نیز قانون گذار است و دولت تنها باید مجری این  سیاست ها باشد.


نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود:دولت قانون گذار نیست که مرتب می گوید این باید باشد این نباید باشد و تنها موظف است آنچه مجلس تصویب می کند را اجرا کند.

کد خبر 22086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =