کشاورزی> نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سیاست‌گذاری و فرهنگ سازی دو عنصر مهم در تامین امنیت غذایی است، گفت: واردات بیش از حد محصولات کشاورزی نشان دهنده عدم موفقیت در تامین امنیت غذایی است.

عبدالرحمان رستمیان با بیان اینکه یکی از بندهای سند چشم انداز 1404 به تامین امنیت غذایی اشاره دارد، افزود: در قوانین و اهداف راهبردی همواره به دنبال بهره‌مندی عادلانه از یک سبد غذایی سالم، کافی و مطلوب هستیم تا امنیت و میزان ارزشمند بودن غذا در کشور تامین شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم سیاستگذاری و هم فرهنگ استفاده از مصرف غذای سالم دو عنصر مهم در رسیدن به تامین امنیت غذایی است لذا باید با آگاهی دادن به مردم تلاش کنیم که غذای مطلوبی مصرف شود و از سویی دیگر باید سلامت کواد غذایی را تامین کرد و نگذاریم آلودگی ها و استفاده بیش از حد از سموم بر سر سفره های مردم سرازیر شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه به بحث تامین امنیت غذایی اشاره شده است، تصریح کرد: در این قانون مسئولیت این حوزه بر عهده وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان بود که به بحث کاهش سموم در تولید محصولات کشاورزی نیز تاکید شده است.

وی یادآور شد: برای رسیدن به تامین امنیت غذایی نباید مزارع کشاورزی با پساب ها و فاضلاب ها آبیاری شوند، از سویی دیگر باید به تدریج به سمت کاهش سطح قند غذاها پیش برویم و مصرف استفاده بیش از حد نمک را نیز کنترل کنیم.

رستمیان با تاکید براینکه در بعضی از غذاها استفاده بیش از حد از روغن، بیماری های زیادی را برای مردم ایجاد می کند، افزود: کاهش مصرف روغن و اسیدهای چرب اشباع شده نیز باید در دستور کار واقع شود و در این زمینه لازم است تا فرهنگسازی دقیقی صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه امنیت غذایی به معنای تامین مواد غذایی است، تصریح کرد: زمانیکه روستاها تحلیه می شود و اغلب چاه های کشاورزی از سوی صنایع خریداری می شود قطعا امنیت غذایی را دچار مشکل کرده ایم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: واردات مواد غذایی در کشور طی سال های گذشته و مطمین نبودن از میزان سموم استفاده شده در محصولات غذایی همه نشان دهنده آن است که نتوانسته ایم به اهداف امنیت غذایی دست پیدا کنیم لذا باید در سال های باقی مانده از اجرای سند چشم انداز 1404 اقدامات موثرتری انجام داد.

منبع:خانه ملت
کد خبر 2246f89a5d054f77a88fb4901d9b6c28

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =