رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: همزمان با آغاز سال جدید 2000 اکیپ نوروزی این سازمان بر واحدهای کشتار دام و طیور کشور نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سید محسن دستور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این اکیپ‌ها به صورت شبانه‌روزی بر واحدهای کشتار و عرضه دام به ویژه در استان‌هایی که جمعیت زیاد مسافران را پذیرا هستند، نظارت ویژه‌ای دارند.

وی افزود: نظارت بر واحدهای تولید و عرضه دام از مهمترین وظایف سازمان دامپزشکی کشور محسوب می‌شود چراکه این عامل ارتباط تنگاتنگی با حفظ سلامت و بهداشت مردم دارد.

دستور گفت: امسال 9 تا 10 هزار پرونده قضایی که بیشتر در حوزه نظارت سازمان دامپزشکی بود به مرجع قضایی ارجاع شده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در حال حاضر بیش از 400 واحد کشتارگاه دام سنتی و صنعتی در کشور فعال هستند که سالانه بیش از 10 میلیون رأس دام سبک و سنگین در آنها ذبح می‌شوند.


وی تصریح کرد: در بخش طیور نیز بیش از 220 کشتارگاه در کشور فعالیت دارند که سالانه 600 میلیون قطعه مرغ در آنها به صورت بهداشتی کشتار می‌شوند.


دستور گفت: بیش از دو میلیون و 600 هزار مرکز عرضه دام و 100 هزار واحد عرضه فرآورده‌های طیور در کشور فعال هستند.


وی درباره وضعیت واکسن هاری و سگ‌های ولگرد در کشور گفت: سالانه بیش از 400 هزار نوبت واکسن هاری به حیوانات ناقل این بیماری تزریق می‌شود.


او تصریح کرد: برنامه تزریق واکسن هاری به طور کلی برای سگ‌های دارای صاحب و شناسنامه در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی اجرا می‌شود و برنامه کلی برای سگ‌های ولگرد جمع‌آوری، امحاء یا عقیم‌سازی است.

کد خبر 22661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =