۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱

 معاون بازرگانی شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 8 گفت: قیمت پایه خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم در سال جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید 5500 و 5800 ریال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، ابراهیم اسدی شایان در نخستین جلسه ستاد مبارزه همگانی با سن غلات آذربایجان شرقی اظهار کرد: این شرکت همچون سال گذشته از ورود گندم‌های سن‌زده و آلوده به مراکز خرید جلوگیری می‌کند.

وی افزود: شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 8 با تجهیز کلیه امکانات و ظرفیت‌های بالفعل دولتی و سیلوهای استاندارد، برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در سال جاری آمادگی کامل دارد.

اسدی شایان خاطر نشان کرد: دقت و جدیت ناظران و عوامل کنترلی در امر خرید گندم سالم و مطابق جدول پاکی باعث شد تا در سال زراعی گذشته از لحاظ کیفیت منظم ترین خرید گندم را شاهد باشیم.

معاون بازرگانی شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 8 ادامه داد: این امر موجب شد در سال گذشته سالم‌ترین گندم از بهره‌برداران خریداری شود و گندم‌های سن‌زده قابل خرید از گندم‌های مرغوب به طور جداگانه خریداری و تفکیک، نگهداری شده و در ارتقاء کیفیت آرد و در نهایت نان تاثیر گذار باشد.

وی گفت: حضور پر رنگ و موثر ناظران ثابت، عاملان تشخیص و ذی‌حسابی در مراکز خرید و ذخیره‌سازی باعث شده گندم سن‌زده، دامی و آلوده به مراکز خرید راه نیابد.

اسدی شایان یادآور شد: همکاری ادارات و نهادهای ذیربط همچون تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی باعث کاهش مشکل در این خصوص شده و به هر گونه سئوالات و درخواست‌های کشاورزان در مراکز خرید رسیدگی شود.

وی از اهداء جایزه پاکی و جایزه کشت به گندم‌کاران به عنوان عاملی تشویقی در کاشت گندم در کشور خبر داد و افزود: علاوه بر نرخ پایه خرید تضمینی گندم، جایزه تولید نیز به تولیدکنندگان گندم به استناد تصمیم نامه نمایندگان ویژه رییس جمهور پرداخت خواهد شد.

اسدی شایان با بیان اینکه جهاد کشاورزی می‌تواند با اصلاح و معرفی روش‌های کشت و انتخاب واریته‌های برتر به نحوی عمل کند که گندم تولیدی با بالاترین کیفیت عرضه شود، افزود: در این مسیر، آموزش کشاورزان برای کاشت ارقام با کیفیت بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

او اظهار کرد: قبل از اجرای قانون هدفمندی بازار خرید گندم انحصاری بود و صرفا خرید گندم از طریق دولت انجام می‌شد لذا امکان رقابت از واحدهای تولیدی سلب شده بود. اکنون پس از اجرای قانون هدفمندی، انحصار کاملا از بین رفته و بازار کاملا رقابتی شده است.

اسدی شایان افزود: تامین‌کنندگان مواد اولیه دنبال محصول با کیفیت و مرغوب بوده و حتی بالاتر از نرخ دولتی هم گندم را خریداری و نقدا وجه مربوطه را می‌پردازند.

معاون بازرگانی شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 8 اظهار امیدواری کرد: ورود بخش خصوصی به طور مستقیم در امر خرید گندم در سال گذشته یکی از مهمترین اثرات مثبت اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش گندم، آرد و نان بود و درسال‌های آتی شاهد ارتقای کیفیت در تولید انواع گندم و صرفه‌جویی در هزینه‌های دولتی باشیم.

کد خبر 23085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =