۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵

 سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیش‌بینی کرد که تولید ذرت در مکزیک با افزایش کاشت، 2.6 درصد نسبت به سال پیش رشد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس گزارشی که در وب سایت فائو منتشر شده، محصول ذرت مکزیک که دومین خریدار بزرگ این غله از آمریکاست، از 21.836 میلیون در سال گذشته به 22.4 میلیون در سال جاری افزایش می‌یابد.

کشاورزان مکزیکی کاشت ذرت برای محصول بهاره تابستانه که 70 درصد از کل تولید کشور را تشکیل می‌دهد، آغاز کرده‌اند. محصول پاییزه زمستانه که همچنان در حال برداشت است، ممکن است به 4.8 میلیون تن برسد که 10 درصد کمتر از سال گذشته خواهد بود.

فائو همچنین میزان تولید گندم مکزیک را 3.75 میلیون تن پیش بینی کرد که 16 درصد بالاتر از سال 2012 خواهد بود. کشاورزان مکزیکی اکنون در حال برداشت محصول گندم پاییزه زمستانه هستند که 90 درصد از تولید ملی را تشکیل می‌دهد.

واردات غله مکزیک در سال بازاریابی جاری که از اول اکتبر آغاز شده، ممکن است 12 درصد نسبت به سال پیش کاهش پیدا کند و به حدود 16 میلیون تن برسد.

به گزارش بلومبرگ بر اساس گزارش وزارت کشاورزی آمریکا، مکزیک در سال بازاریابی 2012-2011 به میزان 9.54 میلیون تن ذرت از آمریکا خریداری کرد و در همین مدت مشابه 3.5 میلیون تن گندم نیز خرید و پس از ژاپن دومین خریدار بزرگ غلات آمریکا شد.

کد خبر 23174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =