معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: قرار است برای یک یا دو واحد از دامداری‌های استان خراسان رضوی مجوز توزیع فله‌ای شیر خام داده شود تا بعد از تحقیق و بررسی برای کل کشور تصمیم‌گیری شود.


محسن مشکوة در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه در مورد توزیع یا عدم توزیع شیر خام فله‌ای به چه نتیجه‌ای رسیدید؟ گفت: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی طرحی در مورد توزیع فله‌ای شیر خام داده بود و به آنها گفته شد طرح خود را دوباره بازنگری کنند و بعد از بررسی مجدد در یک یا دو واحد از دامداری‌هایی که از نظر بیماری پاک هستند مجوز توزیع فله‌ای شیر خام داده شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: شیر خامی که توسط این دامداری‌ها توزیع می‌شود در مراکزی که شرایط بهداشتی مناسب دارند به صورت فله‌ای توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: توزیع شیر خام فله‌ای به صورت پایلوت با توجه به واکنش‌هایی که وزارت بهداشت در مورد سلامت شیر فله‌ای و نیز نگرانی‌های که کارخانه‌های لبنی در مورد شیر خام تحویلی داشتند تصمیم‌گیری شد و تصمیم‌ نهایی برای کشور بعد از بررسی، تحقیق و بازخورد نظرات انجام خواهد شد.

مشکوة گفت: پیشنهاد توزیع فله‌ای شیر خام توسط اتحادیه سراسری دامداران به دلیل مشکلاتی که در تحویل شیر خام داشتند انجام شد و همزمان اداره کل دامپزشکی نیز این پیشنهاد را مطرح کرد.


*توزیع فله‌ای شیر خام فعلا بصورت پایلوت


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: یکی از انتقاداتی که در مورد توزیع فله‌ای شیر خام وجود دارد این است که نحوه عرضه شیر به عقب بر می‌‌گردد که در آن عملیات پاستوریزاسیون صورت نمی‌گیرد و به همین دلیل این طرح فعلا به صورت پایلوت پیگیری می‌شود.

کد خبر 23319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =