با توجه به مطرح شدن بحث‌هایی مبنی بر این‌که با اعلام حذف ارز مرجع واردات روغن و سپس تعریف فرمول جدیدی برای واردات این کالا رانت شدیدی در بازار روغن نباتی به وجود آمد، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد که رانت در بازار روغن را قبول ندارم.

مجتبی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که آیا با اعلام عدم حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی رانتی در بازار این کالاها به خصوص روغن نباتی به وجود ‌آمده است بیان کرد: من به هیچ وجه این موضوع را قبول ندارم.

وی ادامه داد: روغن نباتی در سه گروه خام، تولید صنف و صنعت و مصرف خانوار تقسیم می‌شود و با اعلام حذف ارز مرجع از واردات کالاهای اساسی و سپس لغو این برنامه هیچ رانتی در بازار این کالا به وجود نیامد.

فراهانی با بیان این‌که از زمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون نظارت بر بازار روغن‌نباتی به عنوان یکی از کالاهای هدف همواره مورد توجه ویژه قرار داشته است، گفت: اگر تخلفی در بازار روغن‌نباتی به عنوان یکی از کالاهای هدف انجام شده بود، قطعا با آن برخورد شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اظهار کرد: در تمامی کارخانه‌های روغن‌نباتی اعم از تولید صنف و صنعت و مصرف خانوار بازرسان سازمان حمایت حضور هستند.

وی با تاکید بر این‌که موجودی روغن خام در انبارهای تمام کارخانه‌ها زیر نظر بازرسان سازمان حمایت است، تصریح کرد: هم‌چنین موجودی تولید کارخانه‌ها و شبکه‌های توزیع نیز زیر نظر بازرسان ما قرار دارد.

او در پایان گفت: از ابتدای آبان‌ماه سال 1389 تاکنون که یارانه‌ها هدفمند‌ شد هیچ رانتی در بازار روغن‌ صنف و صنعت و مصرف خانوار به وجود نیامده است.

کد خبر 23928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =