مشاور انجمن صنایع فراورده‌های لبنی با اشاره به اینکه شرکت‌های صنایع لبنی در شش ماه نخست سال قبل با زیان مواجه شدند، گفت: در شش ماهه دوم پارسال نیز شرکت‌ها حاشیه سود تنها سه درصدی داشتند.

حسین چمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دلیل کاهش تولید شرکت‌های بزرگ لبنی در سال 1391 گفت: از نیمه دوم سال گذشته که دولت با افزایش قیمت محصولات لبنی موافقت کرد حاشیه سود شرکت‌های لبنی نیز به سه درصد رسید. در حالی که این شرکتها در نیمه نخست پارسال با زیان کار می‌کردند.

وی افزود: حاشیه سود سه درصدی برای صنایع لبنی نیز به گونه‌ای نیست که بانک‌ها حاضر به دادن تسهیلات به چنین صنعت کم‌سودی شوند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بخشی از کاهش تولید شرکت‌های لبنی به دلیل سوءمدیریت مدیران آنها بوده است؟ گفت: نه به این دلیل نیست. بیشتر مشکلات پیش آمده برای شرکت‌های صنایع لبنی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و سیاست‌های مربوط به کنترل قیمت‌ها بوده است.

به گفته وی شرکت‌های لبنی باید تلاش کنند با افزایش بهره‌وری از هزینه‌های اضافی خود بکاهند.

به گزارش ایسنا، براساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده تولید شرکت لبنیات پاستوریزه پاک در سال 1391 با کاهش 20.89 درصدی به 85 هزار و 859 تن رسید. تولید تمام محصولات این شرکت در سال قبل به جز شیرخشک و ماست با کاهش مواجه شد. همچنین حجم فروش کلیه محصولات نیز به جز ماست کاهش یافت. به زودی آمار عملکرد شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) نیز منتشر خواهد شد.

کد خبر 23939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =