امروز ۲۵۰ نفر از مسئولان و صاحبنظران در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور گرد هم آمده‌اند تا نقشه راه شیلات کشور را برای ۱۲ سال دیگر در افق ۱۴۰۴ تدوین کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، انواع برنامه‌ها برای اجرا در کشور از قبیل برنامه پنجم توسعه، چشم انداز 20 ساله و برنامه ریزی در افق 1404 وجود دارد که برای تحقق این برنامه‌ها باید نقشه‌ای هم وجود داشته باشد، در این نقشه جزئیات و مسیرهای رسیدن به هدف نیز باید مشخص شود.

در این راستا کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت در کشور تشکیل شده است تا به نوعی پیوند دهنده دانش و تحقیقات انجام شده با مرحله اجرا باشد.

معاون فن‌آوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌گوید: 66 کانون هماهنگی دانش و صنعت در کشور تشکیل شده است تا نتایج تحقیقات و بررسی‌های انجام شده را به بخش اجرا در حوزه‌های مختلف پیوند دهد، از این 66 کانون هماهنگی دانش و صنعت 29 کانون در بخش کشاورزی است.

نکویی از پیاده نشدن دستاوردهای علمی و تحقیقات در بخش‌های مختلف انتقاد می‌کند و می‌گوید: بسیاری نبودن بودجه و اعتبار را همواره مانع اصلی عنوان می کنند در حالی که کبود اعتبار در اولویت چندم می‌تواند باشد.

 امروز اعضای کانون هماهنگی دانش و صنعت فراوری آبزیان در علوم تحقیقات شیلاتی کشور به همراه برخی صاحبنظران و مسئولانی از معاونت ریاست جمهوری گرد هم آمده‌اند تا نقشه راه شیلات و فراوری آبزیان را تدوین کنند.

این گردهمایی تحت عنوان جشنواره ملی است و در کنار آن شرکت‌های فراوری شیلاتی هم حضور دارند تا محصولات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند.

عباسعلی مطلبی رئیس موسسه تحقیقات شیلاتی کشور در این جشنواره گفت:در بخش شیلات کشور ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و برنامه‌ریزی شده است که در برنامه پنجم میزان تولیدات شیلاتی به یک میلیون و 400 هزار تن، و در افق 1404 به 2 میلیون و 300 هزار تن برسد اما مهم این است که این برنامه‌ها با چه روشی باید محقق شود.

مطلبی گفت: تولید محصولات بیولوژیک، تولید محصولات سالم و ایجاد تنوع در محصولات از مزیت‌های این بخش است که با تدوین نقشه راه عملی خواهد شد.

با تدوین این نقشه راه مسیرهای رسیدن به برنامه ها در حوزه تولید و فراوری محصولات تعیین می‌شود که البته باید به تصویب برسد.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فن‌اوری ریاست جمهوری  قول داد در صورتی که این نقشه راه کامل باشد برای به تصویب رساندن آن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

کد خبر 24113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =