انجمن صنایع کنسانتره و آبمیوه ایران با تشکیل کمیته فنی که اعضای آن را مدیران کنترل کیفی کارخانجات تشکیل می دهند تلاش می کند که کیفیت تولید را ارتقا بخشد.

دکتر ولی اله داودآبادی، دبیر انجمن صنایع کنسانتره و آبمیوه با اعلام این خبر گفت: انجمن نقش اساسی در کنترل کیفی محصولات واحدهای خود را دارد و با توجه به کیفیت تولید، بسته بندی و ... واحدها را درجه بندی می کند. و بدین ترتیب بستر مناسب برای برندسازی فراهم می شود.

وی از شرکت های عالیفرد – تکدانه – نوشینه خوی – تاتائو – وجین – رانی (عوجان ایرانیان) و سنوس به عنوان اعضای کمیته فنی نام برد و متذکر شد: مسئولیت این کمیته با دکتر غلامحسین احمدی، مدیرعامل شرکت سنوس و عضو هیات مدیره شهرک «مهرام» است.

داودآبادی همچنین در خصوص نقش انجمن در قیمت گذاری محصولات توضیح داد: سال گذشته در پی تحقق بخشیدن به اصل 44 تفاهم نامه 3 جانبه ای بین دولت از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده، انجمن مربوطه و انجمن ملی حمایت از مصرف کننده منعقد شد و بر اساس این تفاهم نامه و تقویت بخش خصوصی که در سخنان دکتر روحانی، رییس جمهور جدید نیز به آن تاکید شده است، انجمن های صنفی نقش ویژه ای در قیمت گذاری دارند و اختیارات بیشتری برایشان در نظر گرفته شده است. به عنوان نمونه تا قبل از آن فقط سازمان حمایت از مصرف کننده بر اساس ضوابط، سود متعادل، قیمت پخش، مواد اولیه، دستمزد، انرژی، مالیات بر ارزش افزوده و ... آنالیز را مشخص می کند و قیمت را به انجمن ارایه می کند. انجمن مربوطه هم پس از بررسی های لازم برگه آنالیز را امضا می کند و به متقاضی (تولیدکننده) عودت می دهد. سپس یک رونوشت به سازمان بازرگانی استان مربوطه ارایه می شود. این سازمان قیمت را وارد سایت www.124.ir می کند، اما هنوز این قیمت قابل رویت نیست تا زمانی که سازمان حمایت از مصرف کننده مقایسه کارشناسی را انجام دهد سپس قیمت کالا وارد سایت کشوری و قابل رویت می شود.  این روزها هر تولیدکننده ای که بخواهد کالایش را به فروشگاه های زنجیره ای تحویل دهد به طور حتم باید قیمتش در سایت www.124.ir ثبت شده باشد و در ضمن روی لیبل کالا هم باید قیمت درج شود.

کد خبر 24291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =