دبیر انجمن صنایع فراورده‌های لبنی از عرضه حدود 4000 تن کره به بازار تا پایان ماه رمضان خبر داد.

رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه از ابتدای ماه رمضان تاکنون 2500 تن وارد، بسته‌بندی و روانه بازار شده است، افزود: کارخانه‌ها براساس ارز مرجع در حال ترخیص کره‌های وارداتی خود از گمرک هستند و اگر همچنان مشکلی در زمینه کمبود کره در بازار وجود دارد این مشکل از کارخانه‌ها نیست بلکه شبکه توزیع مشکل دارد.

وی گفت: کارخانه‌های لبنی به صورت روزمره در حال عرضه کره در بازار هستند و گمرک نیز به مرور در حال ترخیص کره‌های وارداتی است. البته تاخیر در اختصاص ارز باعث به وجود آمدن یک فاصله در تامین کره موردنیاز بازار شد که جبران این فاصله و تامین نیاز شبکه توزیع چندین هفته دیگر زمان می‌برد.

دبیر انجمن صنایع فراورده‌های لبنی افزود: همیشه بین 2000 تا 2500 تن کره در شبکه توزیع وجود داشت اما امسال به دلیل تاخیر در واردات کره این ذخیره صفر شد و به همین دلیل در بازار کمبود کره به وجود آمد و برای حل مشکل کمبود باید این ذخیره دوباره پر شود.

به گزارش ایسنا، براساس آمار گمرک ایران در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 5400 تن کره بسته‌بندی شده به صورت بسته‌های بیش از 500 گرم به ارزش تقریبی 26.3 میلیون دلار وارد کشور شد.

کد خبر 24361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =