وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی تصمیم‌گیری شده است، قانون انتزاع وظایف کشاورزی تا پایان سال 92 اجرا نشود و اجرای این قانون در دولت بعدی خواهد بود.

صادق خلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از گذشت 5 ماه از ابلاغ قانون انتزاع از سوی شورای نگهبان، این قانون اجرا نمی‌شود، گفت: این قانون آئین‌نامه اجرایی می‌خواهد و  3 ماه مهلت داده شده بود که از سوی دولت ابلاغ شود، آیین نامه آن حدود یک ماه و نیم است از سوی وزارت جهاد کشاورزی به دولت ارسال شده است و مسیر کارشناسی خود را طی می‌کند.

*اجرای طرح انتزاع به دولت بعد موکول شد

وزیر جهاد کشاورزی افزود: عملا با تدوین آئین‌نامه و زمانی که برای جابجایی نیروها برای اجرای قانون لازم است، اجرای طرح انتزاع به دولت بعد موکول می‌شود.

*تصمیم ستاد تدابیر ویژه اقتصادی به اجرا نشدن قانون انتزاع تا پایان سال 92

از وزیر جهاد کشاورزی سئوال شد، با خبر شدیم آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای نوشته و اجرای قانون انتزاع را به مدت یک سال به تعویق انداخته است، گفت: این موضوع  در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی که مربوط به موضوع تحریم‌ها است، مطرح شده و تصمیم گرفته‌اند که اجرای قانون انتزاع تا پایان سال 92 به تعویق بیفتد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: البته من با این تصمیم موافق نبودم و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی اعضا و سازوکارخودش را دارد که از طریق شورای امنیت ملی ابلاغ می‌شود.

به گزارش فارس «قانون انتزاع» که انتزاع وظایف کشاورزی از سایر وزارتخانه‌ها و تجمیع در وزارت جهاد کشاورزی را دنبال می‌کند، در اسفند 91 توسط شورای نگهبان به تصویب رسید و قرار شد دولت آیین نامه اجرایی آنرا طی سه ماه ابلاغ کند.

کد خبر 24476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =