سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، واردات مرغ ترکیه و گوشت پاکستانی را که در گزارش میدانی فارس از نمایشگاه ضیافت ذکر شده بود، تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای به فارس اعلام کرده است:  بازگشت به گزارش درج شده بر روی خروجی آن خبرگزاری، مورخ 16 تیر ماه 1392 مبنی بر «نبود تخفیف و کیفیت مناسب کالاهای عرضه شده در نمایشگاه ضیافت و ...» برای آگاه نمودن مردم و مسئولان روزنامه به اطلاع می‌رساند:

پایش وضعیت بازار کالاهای اساسی در هفته‌های اخیر حاکی از ثبات نسبی در قیمت کالاها در سطح بازار است که بدون شک یکی از دلایل آن برنامه‌ریزی تأمین و عرضه مناسب این اقلام از طریق شبکه‌های مختلف توزیعی با هدف کنترل تقاضا بوده است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و تصویب کمیسیون تنظیم بازار قیمت عرضه گوشت مرغ منجمد از هر کیلو 48000 ریال (درب سردخانه پشتیبانی) به هر کیلو 46000 ریال کاهش یافته است که پس از اعمال سود خرده‌فروشی و زیر نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قیمت مصرف‌کننده تعیین و اعمال می‌شود.

بنابراین قیمت 46000 ریالی اعلامی قیمت مصرف‌کننده نمی‌باشد.

بخش کوچکی از 80 هزار تن مرغ ذخیره شده مربوط به مرغ‌های وارداتی است که در ماه مبارک رمضان سال گذشته برای ورود آنها برنامه‌ریزی شد که به دلایل مختلف ورود این اقلام با تأخیر صورت گرفته است.

ضمن این که با توجه به زمان ماندگاری، این اقلام در اولویت توزیع قرار گرفته است.

واردات گوشت قرمز از کشورهای همسایه با هدف تأمین کسری تولید داخلی صورت می‌گیرد. ضمن اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کنترل و نظارت کافی از سوی سازمان دامپزشکی کشور از طریق قرنطینه دام‌های زنده وارداتی در مبادی ورودی صورت می‌گیرد و همه گوشت و دام زنده وارداتی که به طریق قانونی به کشور وارد می‌شود، تحت نظارت و کنترل سازمان دامپزشکی قرار دارد.

کد خبر 24479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =