۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۳

رهبر انقلاب فرمودند: همان چیزى که آقاى حجّتى در این‌جا قولش را به من دادند و من توقّع داشتم که ایشان در مجلس هم آن را بگویند–که متأسفانه نگفتند–و آن این است که ما در مواد اصلى غذایى کشور، یعنى گندم و برنج و احتمالاً روغن، خودکفا شویم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته لیست قطعی کابینه یازدهم توسط رئیس جمهور به مجلس ارایه شد. در این لیست محمود حجتی به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است. حجتی وزیر کشاورزی دولت هشتم بود. رهبر انقلاب در دیدار 5 شهریورماه سال 80 هیئت دولت با بیان نکاتی به مسئله مهم و راهبردی خودکفایی در محصولات اساسی کشاورزی همچون گندم اشاره می‌کنند و به‌صراحت از دولت و شخص آقای حجتی می‌خواهند که این مسئله را با جدیت پیگیری کنند.
متن بیانات رهبر انقلاب به‌شرح زیر است:
من امروز بر آن سه نکته‌اى که به ایشان عرض کردم، مسئله کشاورزى را اضافه مى‌کنم؛ همان چیزى که آقاى حجّتى در این‌جا قولش را به من دادند و من توقّع داشتم که ایشان در مجلس هم آن را بگویند ــ که متأسفانه نگفتند ــ و آن این است که ما در مواد اصلى غذایى کشور، یعنى گندم و برنج و احتمالاً روغن، خودکفا شویم. ایشان به من قرص و محکم گفتند که مى‌توانیم خودکفا شویم؛ اما هرچه گوش تیز کردم ببینم ایشان در مجلس کلمه «خودکفایى» را مى‌آورند، دیدم نه! ایشان گفتند: ما مى‌توانیم اینها را پیش ببریم. پیش بردن کجا، خودکفایى کجا؟!
البته این آقاى حجّتى‌اى که من شناخته‌ام، مى‌تواند این کار را بکند. الآن کشور براى این کار آماده است. ایشان باید همّت کند و ان‌شاءاللَّه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزى به ایشان کمک کند و آقاى رئیس جمهور هم حتماً کمک خواهد کرد؛ من هم با همه وجود کمک خواهم کرد. این کار جزو کارهاى اساسى است که اگر صورت گیرد، دیگر آن دغدغه‌اى که آقاى رئیس جمهورى در مجلس اسم آوردند و آن کم‌خوابى و یا بى‌خوابىِ دو سه شبه ایشان و آقاى شریعتمدار پیش نخواهد آمد. البته آقاى حجازىِ ما هم در آن دغدغه شریک بودند، فقط به بنده نگفته بودند. البته نه این‌که مثلاً تا ده روز نگفتند؛ نه، همان دو سه روزِ اوّل نگفتند؛ اما بعد که قدرى مشکل برطرف شد، این قضیه را به ما گفتند. ما باید مشکل گندم را از دوش وزارت بازرگانى برداریم و روى دوش کشاورز خودمان و وزارت جهاد کشاورزى بگذاریم. دولت این چهار کار را در محور برنامه‌هاى خود قرار دهد. اینها کارهایى است که به بعضى از بخشها ارتباط مستقیم و به بعضى بخشها ارتباط غیرمستقیم دارد.

کد خبر 24565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =