۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰

 وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تا پایان روز 31 مردادماه، شرکت‌ها مهلت دارند مدارک مربوط به ثبت‌نام صادرکنندگان نمونه را تکمیل و به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ارسال کنند و پس از آن، کمیته‌های کارشناسی، تشکیل و در نیمه دوم آبان ماه، صادرکنندگان برتر معرفی خواهند شد.

بر اساس این اطلاعیه، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، بر اساس ضوابط مندرج در آیین‌نامه، هر سال صادرکنندگان برتر را انتخاب می‌کند که در سال جاری نیز، در بخش‌های صنعت، کشاورزی، بازرگانی عمومی، گردشگری، هایتک، خدمات فنی و مهندسی و شرکت‌های دانش‌بنیان، صادرکنندگان برتر انتخاب می‌شوند.
شاخص‌هایی که در این انتخاب‌ها موثر است، روند رشد ارزش صادرات در سه سال اخیر، گسترش بازار‌های هدف طی سال 91، گواهی‌های انجام کار در کشور‌های خارجی برای خدمات فنی و مهندسی، ثبت برند در خارج از کشور، ماندگاری در بازار‌های خارجی، نفوذ به بازار‌های جدید طی سال 91، تعداد پرسنل لیسانس به بالا، اشتغال ایجاد شده توسط واحدهای صادراتی در سال 91، بهره‌گیری از استاندارد‌های مدیریتی، حضور فعال در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و حضور در عرضه بازاریابی است.
جایزه‌های صادراتی نیز بر اساس ارزش افزوده یک کالا متفاوت است و از نیم تا 3 درصد تعیین شده است، بنابراین کالایی که کار بیشتری برای تولید آن انجام شده، بیشترین جایزه صادراتی را دریافت می‌کند.

 

کد خبر 24808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =