محمود حجتی که روز گذشته فعالیت خود را در وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم رسما آغاز کرد همچون دیگر مسئولان تغییراتی در بین مدیران و معاونان خود خواهد داشت اما دوستان و نزدیکان او می‌گویند که حجتی به تغییرات اساسی و بنیادی چندان اعتقادی ندارد اما اگر بخواهد هر تغییراتی را اعمال کند در همان هفته‌ها و ماه‌های نخست انجام می‌دهد و مدیران سابق را خیلی منتظر نمی‌گذارد.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گرچه با روحیه جهادی که همکاران سابق محمود حجتی از او سراغ دارند، معتقدند احتمال هر کار و اقدامی در وزارتخانه‌ای که او پس از هشت سال با میل و رغبت بخش‌های خصوصی کشاورزی و رأی اعتماد نمایندگان بازگشته است، وجود دارد علیرغم اینکه متواضع است و این خصوصیتش را در نخستین روز کاری خود نشان داد و بی سر و صدا و بدون حضور و استقبال مقامات دولتی در دفتر کارش حاضر شد.

در این میان حضور چندین همکار سابق وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم در دوران اصلاحات جالب توجه بود نام‌هایی مانند غلامرضا صحرائیان که در همان دوران قائم وزیر جهاد کشاورزی بود و در دقایق پایانی مراسم تودیع و معارفه روز گذشته نیز حضور یافت یا مهندس محمدعلی طهماسبی، معاون باغبانی وزارت قبلی حجتی در دولت هشتم که از ابتدا همراه او بود.

گرچه در آن ایام چندین مدیر دیگر هم حجتی را در اولین وزارت ادغامی جهاد کشاورزی از جمله دکتر بصیری، مدیر سابق حوزه وزارتی همراهی می‌کردند اما علیرغم شایعات اخیر برای بازگشت او به سمت قبلی‌اش، شنیده‌ها حاکی از این است که احتمال حضور او در این بخش کم است و تاکنون هم حمکی برای او صادر نشده است.

جالب‌تر اینکه به غیر از مسئولانی مانند محمدعلی رجایی، رییس کمیسیون کشاورزی یا عیسی کلانتری، دبیر کل خانه کشاورز که گفته می‌شد در سالن مجاور حضور داشته و به سرعت جلسه را ترک کرده‌، مدیران سابق این وزارتخانه مانند صفایی، مدیرعامل فعلی سازمان میادین میوه و تره بار هم حجتی را در اولین روز کاری‌اش همراهی کردند که شنیده می‌شود آنها هم از اعضای تیم جدید باشند.

گرچه حامیان و همکاران سابق محمود حجتی مانند دکتر عبدالمهدی بخشنده که در دولت هشتم معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی او بود یا دکتر قره‌یاضی که پس چند ماه حضور حجتی جای میز ریاست خود را در سازمان تحقیقات به دکتر آخوندمنش داد در جلسه روز گذشته حضور نداشتند اما در این وزارت‌خانه به کار گرفته خواهند شد و به احتمال قوی جزء تیم مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید هستند.

اداره کل روابط عمومی یکی دیگر از پست‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در سال‌های اخیر به دلیل ضعف مدیریتی تا حدود بسیاری ارتباط این بخش زیر بنایی کشور را که باید تعامل خوبی با کشاورزان و مردم داشته باشد با رسانه‌ها قطع کرده است، دکتر سید جواد قریشی ابهری و مجید قاسمی فیض‌آبادی مدیران سابق این اداره کل در دولت هشتم بودند اما باید دید مدیر روابط عمومی حجتی آیا از معنای واقعی رسانه‌ و و ضرورت اطلاع رسانی در بخش کشاورزی آگاهی دارد؟

دیگر مدیران سابق وزارت ادغام شده جهاد کشاورزی در دولت اصلاحات دکتر علی اکبر مهرفرد، معاون اداری مالی، مهندس شریعتمدار، معاون زارعت، دکتر محمد حسین عمادی، معاون ترویج و... بودند که حضور یا عدم حضور آن‌ها بستگی به جمع‌بندی‌ها و نتیجه‌گیری‌های وزیر جهاد کشاورزی دارد.

کد خبر 24863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =