وزارت صنعت از تفاهمنامه‌ای خبر داده است که بر اساس ان قیمت نهاده‌های تحویلی به دامداران در بندر تعیین می‌شود، این در حالی است که اتحادیه دامداران طی نامه‌ای به سازمان حمایت اعلام کرد این قیمت‌ها برای تحویل در استان که میانگین ۷۰ تومان تفاوت دارد، منظور شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز وزارت صنعت خبر داده است، تمام مفاد تفاهمنامه و ابلاغیه‌های سال 91 با رعایت تمام تغییرات اعمال شده در مصوبات کارگروه کنترل بازار در سال 92 معتبر است.

مفهوم تفاهمنامه این است که قیمت شیرخام، لبنیات و نهاده‌های دامی تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهد داشت.

در این گزارش اعلام شده است: براساس مصوبه بیست و هشتم خردادماه سال جاری کارگروه کنترل بازار قیمت پایه شیر خام درب دامداری هر کیلو گرم 10800 ریال و درب کارخانه 11100 ریال تعیین شده است.

همچنین به ازای هر کیلوگرم شیرخام تحویلی 190 گرم کنجاله سویا به قیمت 10500 ریال، 245 گرم جو به قیمت 6500 ریال و 245 گرم ذرت دانه ای به قیمت هر کیلوگرم 7000 ریال همگی تحویلی در بنادر کشور توسط شرکت پشتیانی امور دام تامین و تحویل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، 190 گرم سبوس به ازای هر کیلوگرم شیرخام توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران با حواله اتحادیه مرکزی دامداران به قیمت 2720 ریال با احتساب کیسه و سردوزی و بارگیری درب کارخانه آرد تحویل دامدار خواهد شد.

*قیمت نهاده‌ها بر اساس تحویل در استان باشد

اما سعیدی سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران درباره این تفاهمنامه به خبرنگار فارس گفت: اتحادیه نامه‌ای به سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نوشته تا قیمت‌های نهاده‌هایی که اعلام شده برای تحویل در استان باشد.

سلطانی گفت: هر کیلوگرم نهاده برای حمل از بندر تا استان‌های کشور به طور میانگین 70 تومان هزینه دارد که پرداخت آن از سوی دامدار قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

وی همچنین معتقد است: سهمیه نهاده‌ای که به دامداران داده می‌شود، نباید تنها صرفا برای دامهای شیری باشد، زیرا دامهایی که شیر نمی‌دهند، هم باید به خوبی تغذیه شوند، تا در زمان شیردهی شیر خوبی بدهند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران تصریح کرد: در صورت اجرای این تفاهم نامه مطابق با پیشنهاد اتحادیه‌ دامداران، قیمت لبنیات در بازار نوسان نخواهد داشت و تولید کنندگان با خیالی آسوده تولید می‌کنند.

کد خبر 24907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =