رئیس‌جمهور، وزیر دادگستری را مامور پیگیری ساختمان شیشه‌ای ۲۰ طبقه وزارت جهاد کرد و وزیر جهاد کشاورزی هم برای بازپس‌گیری به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با آغاز به کار دولت یازدهم تلاش برای بازپس‌گیری ساختمان ۲۰ طبقه شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در بلوار کشاورز تهران که در دولت دهم به قوه قضائیه واگذار شد، بیشتر شده است.

براساس این گزارش محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به تازگی نامه‌ای به لاریجانی رئیس قوه قضائیه نوشته و خواستار برگرداندن ساختمان شیشه‌ای وزارت جهاد کشاورزی شده است.

همچنین شنیده‌ها حاکی از این است که حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز آقای پورمحمدی وزیر دادگستری را مأمور پیگیری موضوع ساختمان شیشه‌ای کرده است.

ساختمان  20 طبقه‌ای وزارت جهاد کشاورزی واقع در بلوار کشاورز معروف به ساختمان شیشه‌ای در اواخر سال 90 به قیمت 240 میلیارد تومان به قوه قضائیه فروخته شد.

فروش ساختمان شیشه‌ای آنطور که گفته شد با انگیزه سرمایه‌گذاری پول این ساختمان در صندوق سرمایه‌گذاری محصولات کشاورزی و افزایش نقدینگی کشاورزان انجام شد، اما هنوز بعد از گذشت نزدیک به دو سال ریالی از این بابت گرفته نشده است.

خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در آخرین روزهای دوره وزارتش گفت: اگر پول قرارداد فروش این ساختمان پرداخت نشود، مبایعه‌نامه باطل می‌شود.

جابجایی کارمندان وزارت جهاد کشاورزی از این ساختمان به ساختمان‌های پراکنده در شهر تهران حدود سه ماه طول کشید و بعد از انتقال نیز موجبات نارضایتی کارمندان و کشاورزانی که مجبورند برای پیگیری کارهای اداری بین مسافت‌های طولانی معاونت‌های پراکنده این وزارتخانه در سطح شهر طی طریق کنند فراهم کرده است.

حال با آغاز دولت یازدهم امیدواری‌ها برای بازپس گرفتن این ساختمان از قوه‌قضائیه بیشتر شده است.

البته بحث ساختمان شیشه‌ای این روزها نقل محافل و شیرینی مجالس هم شده است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در اولین گردهمایی مدیران بخش کشاورزی سراسر کشور گفت: در جلسه خبرگان با رهبری، درگوشی به رئیس جمهور گفتم چرا به وزارت جهاد کشاورزی نمی‌آیید و رئیس جمهور به شوخی گفت، هر زمانی ساختمان وزارتخانه را گرفتید، می‌آیم و من گفتم اگر می‌توانستیم که ساختمان را نمی‌دادیم و این صحبت دقایقی خنده حضار را سبب شد.

ساختمان ستادی وزارت جهاد کشاورزی که به آن کاخ شیشه‌ای کشاورزی هم اطلاق می‌شد، در سال 1353 توسط عبدالعزیز فرمانفرمائیان طراحی و پس از آن توسط پیمانکاران ایتالیایی ساخته شد.

این ساختمان  واقع در بلوار کشاورز تهران که در 20 طبقه و 60 متر ارتفاع، لقب بلندترین ساختمان دولتی زمان خود را یدک می کشید.

کد خبر 25010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =