۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

 قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی خود را موظف به اجرای قوانین مصوب مجلس شواری اسلامی می‌داند و قانون انتزاع وظایف بازرگانی کشاورزی از وزارت تجارت یا تمرکز وظایف بخش کشاورزی ابتدا باید اجرا و در صورت نیاز اصلاح شود.

خلیل آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: دولت تدبیر و امید و به تبع آن وزارت جهاد کشاورزی همه قوانین و مصوبات مجلس شواری اسلامی را لازم الاجرا می‌داند. قوانین مصوب مانند قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت تجارت یا قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، قانون افزایش بهره‌وری و ... که به این وزارتخانه محول شده است اجرایی می‌شوند.

وی افزود: اجرای قوانین مصوب که تا کنون معطل مانده‌اند به صورت خلق‌الساعه و سریع امکان پذیر نیست اما وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا این قوانین را به تدریج به اجرا بگذارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس ادامه داد: قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی ابتدا باید وارد فاز اجرایی شود و اگر قانون در مسیر اجرا با مشکل یا نواقصی مواجه شد به کمک نمایندگان مجلس اقدامات لازم برای اصلاح قانون انجام خواهد شد اما وظیفه وزارت جهاد کشاورزی در وهله اول استفاده از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در قالب این مصوبه مجلس از طریق اجرای قانون است.

آقایی درباره قانون افزایش بهره‌وری نیز گفت: بخش کشاورزی برای توسعه و افزایش تولید راهی جز افزایش بهره‌وری ندارد و همانگونه که کارشناسان می‌گویند افزایش بهره‌وری می‌تواند سهم 85 درصدی در افزایش تولید محصولات کشاورزی داشته باشد؛ بنابراین باید از راهکارهایی که قانون افزایش بهره‌وری پیش پای ما گذاشته است استفاده کنیم تا عملکرد محصولات کشاورزی در واحد سطح افزایش یابد و تولید اقتصادی‌تر شود.

کد خبر 25019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =