رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با صدور بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور، نحوه اخذ ضمانت‌نامه بانکی برای ترخیص مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی،کالاهای اساسی و انواع دارو را ابلاغ کرد.

مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک با صدور بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور، نحوه اخذ ضمانت‌نامه بانکی برای ترخیص مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی، کالاهای اساسی و انواع دارو را ابلاغ کرد.این بخشنامه با هدف کمک به رفع تنگناهای مالی فعالان اقتصادی در زمینه تجارت خارجی و تسهیل و تسریع در ترخیص مواد اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی و ضروری مردم صادر شده است.
متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:
پیرو بخشنامه های شماره 249500/10 مورخ 28 اسفند 91 و 60447/92 مورخ 4 تیرماه 92 و به منظور کمک به رفع تنگناهای مالی فعالان اقتصادی در زمینه تجارت خارجی و تسریع در ترخیص مواد اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی و ضروری مردم، بدین وسیله اعلام می‌دارد، صرفاً در صورت درخواست صاحبان کالا و یا نمایندگان قانونی آنان، تمدید مهلت سررسید ضمانتنامه‌های بانکی موضوع بند الف و ب ماده 2 بخشنامه شماره 249500/10 مورخ 28 اسفند 91، با رعایت سایر مفاد دستورالعمل فوق حداکثر تا تاریخ 15 اسفند 92 بلامانع است. بدیهی است مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه و وصول به موقع وجه ضمانتنامه های مأخوذه به عهده بالاترین مقام گمرک در استان است.

کد خبر 25123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =