رییس اتحادیه باغداران از افزایش تولید نارنگی در سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل افزایش باروری درختان و برطرف شدن آسیب و آفت برخی گونه‌های نارنگی امسال ارقام مختلف نارنگی اعم از " تخم ژاپنی" تا "بژ" تولید و عرضه می‌شود.
مجتبی شادلو در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: امسال درختان باغ‌های مرکبات در سراسر کشور از انواع پرتغال تا نارنگی، گریپ‌فروت، کیوی و ... به باروری مناسبی رسیده‌اند که پیش‌بینی می‌شود میزان تولید آن‌ها تا دو برابر افزایش یابد.
وی افزود: سال گذشته حدود 4.5 میلیون تن مرکبات در باغات کشور تولید شد که امسال میزان برداشت این محصولات به هفت میلیون تن افزایش می‌یابد.
رییس اتحادیه باغداران با اشاره به تولید 800 هزار تنی نارنگی در سال گذشته گفت:‌ امسال تولید نارنگی به دو برابر افزایش می‌یابد و در صورت مدیریت مناسب بازار توزیع، مردم دیگر شاهد قیمت‌های غیر منطقی این محصول نخواهند بود.
شادلو ادامه داد: نارنگی ارقامی مختلفی دارد که برداشت رقم "تخم ژاپنی" آن از هفته‌های اخیر آغاز شده و تا پایان مهر ماه ادامه دارد اما دیگر ارقام مانند "اونشو"، "یافا" ،"بژ" و "سیاهو" تا شب عید هم در بازار وجود دارد و مشکلی از تامین نارنگی نخواهیم داشت.

 

کد خبر 25155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    مراحل تولید وبازار رسانی در مرکبات