۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳

 برآوردها از میزان تولید شکر در هند که دومین تولیدکننده بزرگ جهان است به دلیل بارندگی موسمی کافی 5.5 درصد نسبت به برآورد قبلی در ژوییه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انجمن تولیدکنندگان شکر هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که میزان برداشت نیشکر در فصل زراعی آینده که از اول اکتبر آغاز می‌شود به 25 میلیون تن بالغ خواهد شد در حالیکه در ماه ژوییه این میزان 23.7 میلیون تن پیش‌بینی شده بود.

همچنین این رقم از میزان 24.5 میلیون تن که فدراسیون ملی تعاونی کارخانه‌های شکر هند هفته گذشته پیش‌بینی کرده بود، بالاتر است.

تولید شکر در سال جاری 25.1 میلیون تن برآورد شده است.

برداشت بیشتر احتمالا مازاد موجود برای صادرات از سوی هند را افزایش خواهد داد و به مازاد جهانی می‌افزاید.

بهای معاملات شکر در نیویورک با پیش بینی مازاد جهانی شکر برای چهارمین سال پیاپی در سال 2014-2013 به سمت سومین کاهش سالانه پیش می‌رود.

قیمت‌های جهانی شکر امسال 10 درصد کاهش یافته است.

طبق پیش‌بینی انجمن تولیدکنندگان شکر هند، اگر هند نتواند صادرات شکر داشته باشد ذخایر شکر این کشور از 8.7 میلیون تن در پایان فصل زراعی جاری به 10 میلیون تن تا پایان فصل زراعی 2014-2013 خواهد رسید.

میزان تقاضا در سال آینده نیز 23.5 میلیون تن برآورد شده است.

برآوردهای وزارت کشاورزی هند نشان می‌دهد که وسعت منطقه تحت کشت نیشکر در فصل زراعی جاری 5.29 میلیون هکتار خواهد بود که 9 درصد بیشتر از برآورد اولیه 4.85 میلیون هکتار است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، میزان بارندگی موسمی در هند طی مدت سه ماه تا پایان اوت بالاترین میزان از سال 1994 بود و بخش‌هایی از ایالت‌های ماهاراشترا و کارناتاکا پس از خشکسالی در دو سال گذشته، بارندگی بالاتر از حد متوسط داشتند. این دو ایالت به اتفاق هم 45 درصد از محصول شکر هند را تولید می‌کنند.

کد خبر 25167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =