عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه برنامه‌ خودکفایی دانه‌های روغنی بررسی شد، گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی دیشب بیرون از مجلس ضیافت شام داشتند.

 عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه برنامه ضیافت شام اعضای کمیسیون کشاورزی که قرار بود، با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شود، به کجا رسید، گفت: به این ضیافت شام وزیر نیامد، اما جلسه با حضور معاون پارلمانی‌اش در بیرون از مجلس برگزار شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: این نشست برای تعامل بیشتر بود و مسائل کلی کشاورزی مطرح شد.

*بررسی برنامه‌خودکفایی دانه‌های روغنی/وابستگی 90 درصدی

وی در پاسخ به برنامه خودکفایی که پیش از این با وزیر جهاد در نشستی با کمیسیون دنبال می‌کردید، چه شد، گفت: قرار است صندوق مستقلی برای دانه‌های روغنی ایجاد شود و نیز از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه کمک گرفته شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: در حال حاضر تنها 10 درصد نیاز کشور به دانه‌های روغنی از تولید داخل تامین می‌شود و با تغییر اخیر نرخ ارز مرجع از 1226 به 2477 مشکلاتی برای مصرف‌کنندگان به وجود آورده است.

وی افزود: همچنین کنجاله سویا که تفاله صنعت روغن‌کشی است و به عنوان خوراک مرغداری‌ها استفاده می‌شود، تولیدکنندگان دام و طیور را با مشکل جدی مواجه کرده است.

پاپی‌زاده گفت: اجرای الگوی کشت نیز در افزایش ضریب خودکفایی محصول بسیار موثر خواهد بود.

کد خبر 25280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =