صنایع غذایی> مدیر کل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموع صادرات بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی در سه ماه اول سال 1394، از نظر وزنی 397 هزار تن و به ارزش تقریبی 640 میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال 1393 از نظر وزنی 3 درصد و از لحاظ ارزشی 1 درصد رشد داشته است.


مهدی صادقی نیارکی افزود: در سه ماهه اول سال جاری صادرات انواع فرآورده های غذایی به میزان 331 هزار تن و به ارزش 564میلیون دلار، انواع محصولات دارویی به ارزش 24 میلیون دلار و همچنین انواع محصولات آرایشی و بهداشتی به ارزش 50 میلیون دلار بوده است.

 وی گفت: درسه ماهه اول سالجاری در این حوزه، به 30 کشور صادرات بیش از یک میلیون دلار داشته ایم که رتبه اول مربوط به کشور عراق بوده و کشورهای افغانستان، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، ترکمنستان، اسپانیا، پاکستان وغیره در رتبه های بعدی قرارمی گیرند.

مدیر کل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی افزود: کالاهای شاخص صادر شده به ترتیب ارزش صادراتی شامل انواع فراورده های لبنی، انواع فرآورده های شیرینی و شکلات، زعفران، رب گوجه فرنگی، پودرشوینده و مایع ظرفشویی، آبمیوه و کنسانتره، انواع داروی انسانی، ماکارونی، پوره میوه، انواع فراورده های سیب زمینی، نوشابه گازدار و ماءالشعیر و غیره بوده است.

 مدیر کل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه درخصوص صادرات کالاهای مصرفی حوزه صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی در سه ماهه اول سال جاری گفت: در مجموع 314 هزار تن کالاهای مصرفی به ارزش 544 میلیون دلار از کشور صادر شده است که 85 درصد از کل صادرات بخش صنایع غذایی دارویی و بهداشتی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در این مدت کالاهای واسطه ای به ارزش تقریبی 83 میلیون دلار صادر شده است که در مجموع 13 درصد از کل صادرات این حوزه را تشکیل می دهند.


منبع:میزان
کد خبر 253441567e754aeda796bd7409796fb0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =