افزایش قیمت شیر نتیجه‌ای جز کاهش مصرف و افزایش بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان را در پی دارد، لذا با توجه به تهدید سلامت جامعه، ورود وزارت بهداشت و درمان به این موضوع ضروری است.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: اثرات منفی افزایش قیمت شیر بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اما علت آنکه مصرانه افزایش قیمت‌ها در حوزه محصولات لبنی دنبال می‌شود، جای بسی تعجب دارد.

علی ایرانپور افزود: با کاهش مصرف شیر و شیوع بیماری‌های خطرناکی نظیر پوکی استخوان، در نسل‌های آینده و زنان و سالخوردگان عملاً امنیت غذایی کشور به خطر می‌افتد، این در حالی است که ورود مسئولیت‌پذیرانه وزارت بهداشت و درمان در این حوزه ضروری به‌نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند برای واقعی کردن قیمت‌ها و ساماندهی وضعیت تولید شیر باید تصمیم‌های قاطعی گرفته شود، اما نباید منجر به تهدید سلامت جامعه در میان‌مدت و بلندمدت شود.

همه کشورها برای شیر یارانه می‌دهند

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه کشورهای صنعتی و نیمه‌صنعتی برای امنیت غذایی مردم و افزایش سرانه مصرف شیر یارانه پرداخت می‌کنند.

ایرانپور تصریح کرد: کاهش مصرف شیر طی دو سال اخیر که از شروع هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد، به‌خوبی نشان‌دهنده اثرات جبران‌ناپذیر تصمیمات نادرستی بود که می‌تواند سلامت جامعه را تهدید کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با ورود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت شیر ساماندهی شود.

کد خبر 25410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =