فود پرس - اولین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی درتوسعه بخش کشاورزی و نخستین نمایشگاه صنایع تبدیلی کشـاورزی ازتاریخ 27 تا 30مهـرماه سـالجاری درمرکـزنمایشـگاهها و همایشـهای بین المللی برج میلاد تهران برگزارمی شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت آب وخاک وصنایع وزارت جهادکشاورزی ارتقاء سطـح علمي كشور و استـفاده از تجربيات و دستاوردهاي جديد علمي و اجرايي حوزه صنایع تبدیلی کشور از اهداف عمـده برگزاري اين همایش و نمايشگاه است .
این گزارش می افزاید: ارائه راهكارهاي مناسب براي كاهش ضايعات محصولات كشـاورزي، بهبـود رونـد فرآوري محصولات، توجه ويژه به جايگاه صنايع تبديلي و تكميـلي و نقـش آن در توسـعه اقتصـادي كشور و همچنـين آشنائي با روش هاي نوين صنايع تبديلي روز جهان، از جمله محـورهايي است كه اين همایـش آن را پيگـيـري مي كند.
این گزارش  در ادامه به تشريح محورهاي همايش نقش صنايع تبديلي و غذايي در توسعه بخش كشـاورزي كشور اشاره نموده و می افزاید: بررسي وضعيت و جايگاه سازماني صنايع تبديلي و غذايي ساير كشورها و مقايسه آن با وضعيت موجود در كشور، نقش صنايع تبديلي و غـذايي در امنيـت غذايي، توسـعـه بازار، صادرات غـيرنفـتي، فناوريهاي نوين و پژوهش و تحقيقات، عوامل موثر در ارزش افزوده صنايع تبديلي و غذايي و مقايسه آن با سـاير بخشهاي صنعت كشور و مديريت لجستيك در صنايع تبديلي و غذايي جزو موضوعات اين همايش است.
این گزارش تصریح می کند: توجه به ايجاد صنايع تبديلي محصولات كشاورزي علاوه بر نقش مؤثر در اشتغال‌زايي بيشتر و جلوگيري از مهاجرت توليد‌كنندگان به شـهرها، مي‌تواند زمينه‌سـاز شكل‌گيري ارزش افزوده بيشـتر در بخش‌هاي صنعت و كشاورزي باشد. ايجاد صنايع تبديلي، فرآوري و بسته‌بندي براي صدور محصـولات كشاورزي، راهكاري اساسي براي ايجاد رقابت سالم در توليد و جلوگيري ازکاهش قـیمت  است.
همايش و نمايشگاه صنايع تبديلي و غذايي با همت و همكاري معاونت آب، خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي و سـازمان خواروبار و كشــاورزي سـازمان ملل متـحد فائو (FAO) و همچنـين حمـايت سـازمان ها و نهـادهـا و  شـركت هاي بخش خصوصي برگزار مي شود.علاقه مندان می توانند جـهت کسب اطلاعـات بیشتر بادبیرخانه اجرایی همایش به شماره تلفن 9-22893008  -021 تماس حاصل نمایند.

کد خبر 25530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =