۰ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه از مسئولان درخواست می‌کنم شورای هماهنگی کدکس ایران مجددا راه‌اندازی شود گفت: صنعت غذایی ایران بیشترین اشتغال، بیشترین واحد تولیدی و بیشترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، برزگری در همایش روز جهانی غذا با اشاره به اهمیت غذا و صنایع کشاورزی برای توسعه هر کشور و سلامت انسانی اظهار داشت: فعالان عرصه صنعت غذا و کشاورزی باید بدانند که غذای سالم در زندگی انسان‌ها نقش مهمی دارد و سهم صنایع غذایی برای رسیدن به این هدف یک نقش حیاتی است.

وی ادامه داد: صنعت غذای ایران یک صنعت پیشتاز است و لذت غذای ایرانی، پسته، زعفران و بسیاری دیگر از محصولات کشاورزی ما در منطقه بی‌نظیر است اما در کنار آن وجود برخی مشکلات را نیز می‌پذیریم. همچنین سوء تغذیه و زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی یکی از مشکلات جوامع پیشرفته است که به دلیل پیشرفت جوامع این دو مشکل یک تهدید برای هر جامعه‌ای است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تهیه و تامین مواد غذایی از مهمترین موضوعات هر جامعه‌ای است و در مقابل سالم‌ بودن آن مهمتر از دستیابی به هر نوع غذایی است خاطر نشان کرد: صنعت غذایی ما بیشترین اشتغال، بیشترین واحد تولیدی (12 هزار واحد در صنعت غذایی)، بیشترین استانداردها (صدور 4 هزار استاندارد در مواد غذایی)، 100 عنوان استاندارد در مورد افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها و همچنین بیشترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به خود اختصاص داده بنابراین پیشرفت‌های خوبی در صنایع غذایی داشته‌ایم و البته مشکلاتی نیز وجود دارد که همه ناشی از پیشرفت جوامع و ماشینی شدن زندگی است.

برزگری با بیان اینکه وزارت جهاد، بهداشت و سازمان استاندارد با همکاری یکدیگر در مورد باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها بیش از 1200 استاندارد برای آلاینده‌ها تدوین کرده‌ایم و همچنین در مورد محصولات ارگانیک نیز نشان ملی ایران تهیه شده است که محصولات ارگانیک ایران در بین کشورهای منطقه جایگاه مناسبی دارد.

وی بیان کرد: یکی از بحث‌های مهم در صنعت غذا شورای هماهنگی کدکس ایران است که بر اساس آیین‌نامه‌های دولت در این 2،3 ماهه امیدواریم این شورا نیز مانند سایر نهادها و شوراهایی که در این مدت مجدد کار خود را آغاز کردند، فعال شوند. البته آقای هاشمی وزیر بهداشت، آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی قول‌های مساعدی را داده‌اند تا شورای هماهنگی کدکس که مسئولیت استانداردها را برعهده دارند و شامل 22 کمیته است مجدد فعال شوند زیرا با فعال شدن این شورا در صادرات مواد غذایی پیشرفت بهتری خواهیم داشت.

رییس سازمان ملی استاندارد در پایان گفت: صنایع غذایی که یک صنعت مهم است و به صورت مستقیم با سلامت انسان‌ها سروکار دارد. خواهشمندیم با همکاری بخش خصوصی، انجمن‌ها و مسئولان دولتی مشکلات و مخاطراتی که در برخی از محافل بیش از حد به آن پرداخته می‌شود را برطرف کنند و از صنعتگران نیز انتظار داریم متناسب با تغییر تکنولوژی و استاندارد جهانی روند تولید خود را تغییر و تطبیق دهند.

 

کد خبر 25539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =